V tuneli Sitina na diaľnici D2 v Bratislave bolo v sobotu taktické cvičenie. Cvičenie zorganizovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) spoločne so zložkami Integrovaného záchranného systému. Jeho cieľom bolo preveriť súčinnosť týchto zložiek v prípade nehody cisterny prepravujúcej nebezpečné veci v tuneli, kde je vjazd takýchto vozidiel zakázaný.
Podľa scenára simulovanej dopravnej nehody vošlo vozidlo prepravujúce nebezpečný benzín aj napriek zákazu do ľavej rúry tunela Sitina v smere Petržalka – Malacky. Pri jazde v pravom jazdnom pruhu sa vozidlo zrazilo s predbiehajúcou dodávkou a následne cisterna narazila do steny tunela. Vodič cisterny pri brzdení dostal šmyk a narazil do dodávky. Následkom nárazu sa poškodil na cisterne vypúšťací ventil a začal unikať benzín. Do cisterny potom narazilo auto, ktoré začalo horieť.
Riziková analýza
Aj keď sa takáto nehoda v diaľničnom tuneli na Slovensku ešte nestala, je dôležité vykonávať pravidelne taktické cvičenia s cieľom zosúladiť zodpovedné zložky. O to viac, že vozidlá prevážajúce nebezpečné veci majú vstup do tunela Sitina zakázaný. Prejazd takýchto vozidiel je na Slovensku povolený len cez tunely Bôrik, Šibenik, Svrčinovec, Poľana a Považský Chlmec. To, či bude preprava nebezpečných vecí cez tunel povolená, závisí od výsledkov rizikovej analýzy. Zohľadňuje sa mnoho faktorov ako intenzita dopravy v tuneli, podiel nákladnej dopravy, smerové a výškové usporiadanie tunela, vzdialenosť únikových východov, počet tunelových rúr či technologické vybavenie tunela, pričom zabezpečené musí byť oddelenie prípadných vytečených kvapalín do špeciálnej záchytnej nádrže.