Žiaci by tento rok prepadnúť nemali, netýka sa to však študentov, ktorí si neplnia úlohy

šKOLSTVO: Usmernenia pre dištančné vzdelávanie
Foto: SITA/Branislav Bibel

Deti v školách budú hodnotené slovne, teoreticky by nemal nikto prepadnúť.

Koncoročné výsledky aktuálneho školského roku žiakov základných a stredných škôl nemôžu byť „nedostatočné“ či „neuspokojivé“. Uviedla to na tlačovej konferencii nová riaditeľka Štátneho pedagogického ústavu (ŠPÚ) Miroslava Hapalová.

Žiadny žiak by tak teoreticky nemal „prepadnúť“. Hapalovú predstavil minister školstva vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling (SaS). Na svojom poste nahradila Ľudovíta Hajduka, ktorý zastával svoj od roku 2016.

Známkovanie je zastavené

Žiaci by mali ukončiť štúdium v riadnom termíne, teda 30. júna, a nastúpiť do škôl znova v septembri. Na základných školách sa od pondelka 6. apríla zastavuje klasifikácia, teda známkovanie.

Ak žiakov hodnotili, výsledné známky by podľa Hapalovej učitelia pri záverečnom hodnotení nemali brať do úvahy.

Hlavným princípom hodnotenia v čase prerušeného vyučovania je, aby bola zaručená spravodlivosť žiakov pri hodnotení a rešpektované vlastné domáce podmienky na prípravu,“ uviedla Hapalová. Vysvetlila, že nie všetci žiaci majú prístup k internetu a rovnakú podporu rodičov.

Slovná spätná väzba

V tomto školskom roku nebude možné prepadnúť. Žiaci by sa nemali klasifikovať známkou nedostatočná či dosiahol neuspokojivé výsledky.

Nebude sa to týkať žiakov druhého stupňa či stredoškolákov, ktorí si nebudú plniť zadania. V tomto prípade odporúčajú, aby to riešili rady škôl, ktoré určia, či žiak podstúpi komisionálne skúšky.

Učiteľom odporúčajú dávať žiakom slovnú spätnú väzbu. Tá by mala byť konštruktívna a motivujúca. Školy si však budú môcť vybrať, či študentov budú hodnotiť slovne, známkami alebo kombináciou oboch spôsobov.

Náročná situácia

Výnimku tvoria prvé ročníky na základných školách, kde učitelia môžu hodnotiť len slovne. V prípade stredných škôl je možná klasifikácia. Známky však nemôžu byť znížené z objektívnych príčin. Neodporúčajú hodnotiť žiakov základných a stredných škôl na základe testov a písomných skúšok a písomných kontrolných prác.

Gröhling podotkol, že vnímajú problémy zo strany učiteľov a rodičov v súvislosti so súčasným fungovaním vyučovania na diaľku.

Vyzýva školy, aby s rodičmi komunikovali, aby navzájom k sebe boli zhovievaví. Dodal, že situácia je rovnako náročná aj pre učiteľov, aj pre rodičov.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk