Aktuálne sú na stavbe utlmené práce, nakoľko rokujú o postupoch pre zavedenie metodického usmernenia ÚVO do praxe.
Zdržanie prác na výstavbe električkovej trate do Petržalky súvisí so zdražovaním cien materiálov. V komentári na sociálnej sieti to uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo.
„Zhotoviteľ mal v rámci konkrétnych stavebných prác na Združenom moste Rusovská cesta a na premostení Chorvátskeho ramena omeškanie zhruba mesiac oproti pôvodnému harmonogramu,“ konštatuje primátor.
Zdržanie prác súvisí so zdražovaním cien materiálov, ktoré spôsobuje problémy na strane dodávateľského konzorcia.
Utlmené práce na stavbe
Aktuálne sú podľa mesta na stavbe utlmené práce, nakoľko prebiehajú rokovania k vyjasneniu postupov pre zavedenie metodického usmernenia Úradu verejného obstarávania (ÚVO) do praxe.
To má umožniť uzatváranie dodatkov k zmluve v prípadoch, keď je v dôsledku nárastu cien stavebných materiálov nutné navyšovať čiastky pôvodne dohodnuté na financovanie diela.
„Po vyjasnení týchto krokov má zhotoviteľ pokračovať v prácach podľa harmonogramu,“ vysvetľuje mesto.
Práce na budovaní trate
Zhotoviteľ podľa magistrátu naďalej deklaruje, že stavbu dokončí v predpokladanej lehote výstavby, s ktorou počíta aj revidovaný harmonogram prác viazaný k Zmluve o Dielo.
„Práce na budovaní Petržalskej električky sa aktuálne sústredia najmä na zakladanie mostných objektov a ďalšie prípravné práce súvisiace so stavbou – prekládky inžinierskych sietí, výkopy základových jám, trysková injektáž, nevyhnutné výruby stromov a náletových drevín v trase pripravovanej električkovej trate a podobne,“ dodáva samospráva.
Do konca roku 2023
Bratislava spustila výstavbu predĺženia električkovej trate do Petržalky odovzdaním staveniska skupine dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka 18. novembra 2021.
Trať by mala byť dokončená do konca roka 2023, celková hodnota zákazky je 74 585 994 eur bez DPH.
Projekt okrem novej električkovej trate v dĺžke 3,9 kilometra a siedmich zastávok zahŕňa aj rekonštrukciu 490 metrov existujúcej trate od Bosákovej po Jungmannovu, vybudovanie štyroch mostných objektov, deviatich križovatiek a šesť kilometrov segregovanej cyklotrasy pozdĺž trate.