Zbieranie podpisov za obnovenie pôvodnej trasy petržalskej autobusovej linky číslo 95 až na Šafárikovo námestie, dovtedy, kým dokončia trať električky po Janíkov dvor, ukončili. Petíciu spustil začiatkom septembra bratislavský mestský a petržalský miestny poslanec Oliver Kríž spolu so svojím hnutím Mladá Bratislava.
Presný počet podpisov zatiaľ povedať nevedia, pretože ešte čakajú na hárky z centier seniorov a tiež na podpisy, ktoré prídu poštou. Všetky hárky s podpismi potom musia skontrolovať. Podľa Olivera Kríža však za dva mesiace nazbierali viac ako tritisíc podpisov. Mladá Bratislava predpokladá, že najneskôr v polovici novembra petíciu s podpismi odovzdá do podateľne bratislavského magistrátu a v kópii aj do podateľne Dopravného podniku Bratislava (DPB).
Petíciou sa bude zaoberať bratislavské mestské zastupiteľstvo, pretože hromadnú dopravu v hlavnom meste financujú z mestského rozpočtu a mesto Bratislava je 100-percentným akcionárom dopravného podniku.
Trasu linky číslo 95 po otvorení Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátili po Muchovo námestie v Petržalke. Ak chcú v súčasnosti cestujúci z Petržalky pokračovať v ceste do centra mesta, musia prestúpiť na električku na Farského ulici a novou električkou prejsť cez Starý most dve zastávky na Šafárikovo námestie.
„Tí, ktorí cestujú iba na Šafárikovo námestie, si pre tento prestup musia kupovať 30-minútový lístok namiesto 15-minútového,“ hovorí Oliver Kríž s tým, že nový grafikon 95-ky nie je komfortný a už vôbec nie efektívny. „Navyše, novému cestovnému poriadku mestskej hromadnej dopravy nepredchádzala dôkladná a dostatočná diskusia s cestujúcou verejnosťou,“ pripomína.
Náhradu bude mať linka číslo 95 podľa Kríža len vtedy, keď dokončia druhú fázu električkovej trate, ktorá by mala premávať od Janíkovho dvora a bude prepravovať obyvateľov celým územím Petržalky. „Pre ľudí, ktorí električkou cestujú ďalej, napríklad do Rače, je to v poriadku. Momentálne však v stave, keď električka jazdí pár zastávok do Petržalky, je skrátenie linky 95 predčasný krok,“ vyhlásil poslanec.
Cieľom petície bolo nazbierať taký počet podpisov, aby sa ňou zaoberal magistrát i DPB. „Aby sa petíciou zaoberalo mestské zastupiteľstvo, musí mať tisíc podpisov, my by sme ich však do konca októbra chceli tritisíc,“ spomenul Kríž na začiatku zbierania podpisov. DPB v septembri vo svojom stanovisku uviedol, že „keďže v súčasnosti tento dopravný prúd do Petržalky obsluhuje električková doprava, nie je v preferencii Dopravného podniku Bratislava substituovať električkovú trakciu autobusovou“.
Hovorkyňa DPB Adriana Volfová pripomenula, že objednávateľom výkonov vo verejnom záujme je Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy a Dopravný podnik Bratislava zabezpečí výkony v objednanom rozsahu a intenzite. Podľa hovorkyne Bratislavy Ivany Skokanovej sa petíciou po jej doručení na magistrát bude zaoberať bratislavské mestské zastupiteľstvo.