Operátori na tiesňovej linke 155 v Bratislave dokázali pomôcť 93-ročnej Jolany z Ružinova bez potreby vyslania sanitky. Dcéra Jolany bola napokon operátorom za pomoc cez telefón veľmi vďačná. Prečítajte si, ako odborné rady zachránili situáciu a zanechali vďačnú dcéru.
Na tiesňovú linku 155 opakovane volala dcéra 93-ročnej pani Jolany z Ružinova a uvádzala, že jej mama mala od rána vysoký tlak a točila sa jej hlava. V prvom telefonáte pomáhal dcére pani Jolany operátor Roman Kotúček a v druhom o čosi neskôr Bronislava Pavčová z Krajského operačného strediska ZZS v Bratislave.
Obaja operátori preukázali svoju profesionalitu a odborné schopnosti, keď v priebehu dvoch telefonátov v priebehu jednej hodiny komplexne preverili zdravotný stav pacientky a poskytli príbuzným jasné a presné rady, ako majú v najbližších hodinách postupovať.
Ich rady sa ukázali ako nesmierne účinné. Podvečer dcéra zavolala na linku 155 opäť, aby operátorom vyjadrila vďaku za odbornú a profesionálnu pomoc. „Chcela by som poďakovať operátorom. Mame postupne klesol tlak do normálu a už je to fajn,“ uviedla v telefonáte.
Operátori tento prípad úspešne vyriešili v dvoch telefonátoch, bez potreby vyslania ambulancie rýchlej zdravotnej pomoci. Tento príbeh je dôkazom toho, že nie vždy je nevyhnutné poslať k pacientovi ambulanciu. S odbornými radami a správnymi krokmi môžu niektoré zdravotné problémy zvládnuť aj príbuzní pacientov, čo odľahčuje zdravotný systém a šetrí zdroje pre kritickejšie prípady.
Tento prípad zdôrazňuje dôležitosť kvalitnej komunikácie a odbornej pomoci, ktorú poskytujú operátori na tiesňových linkách. Ich rýchla a efektívna reakcia môže byť rozhodujúca pri zvládaní zdravotných kríz a záchrane životov. Príbeh pani Jolany a jej dcéry je inšpiratívnym príkladom toho, ako správne rady a pokojné vedenie môžu mať veľký pozitívny vplyv na zdravie a pohodu pacientov.