Od minulého týždňa sú v okolí budúcej električkovej trate umiestnené informačné tabule s dôvodmi aktuálnych prác.
Vyrúbané dreviny v okolí budúcej električkovej trate do Petržalky nahradí nová zeleň. Mestská časť o tom ubezpečuje obyvateľov na sociálnej sieti.
„V posledných dňoch ste nás zasypali zábermi výrubov stromov v Petržalke. Pýtate sa, čo sa vlastne v okolí Chorvátskeho ramena deje,“ uvádza mestská časť.
Mesto začalo s výstavbou predĺženia električkovej trate do Petržalky
Otázky obyvateľov sú oprávnené a všetko je tak, ako byť musí. „Tieto nevyhnutné výruby drevín totiž súvisia s predĺžením električkovej trate v našej mestskej časti,“ dodáva samospráva.
Informačné tabule
Od minulého týždňa sú v okolí budúcej električkovej trate umiestnené informačné tabule, na ktorých hlavné mesto vysvetľuje dôvody aktuálnych prác v jednotlivých lokalitách.
„Napríklad, nápis osadený na Námestí Jána Pavla II. približuje práve nutné odstraňovanie stromov a náletových drevín,“ konštatuje Petržalka.
V Petržalke prebehne veľký jesenný výrub stromov, potrvá niekoľko mesiacov
Súčasné dreviny nie je možné zachovať na mieste vzhľadom na to, že sa nachádzajú v priestore novej trate a inžinierskych sietí.
Výsadba zelene
Magistrát ubezpečuje, že na budúcej trati v úseku Bosákova – Janíkov dvor vysadí až 1 512 nových stromov, 9 925 štvorcových metrov kríkov, 22 755 štvorcových metrov rozchodníka, 9 114 štvorcových metrov lúčnych porastov a 180 228 štvorcových metrov trávnikov.
„O zelenú budúcnosť Petržalky sa preto v tomto prípade netreba obávať, aj keď náhradná výsadba, samozrejme, bude potrebovať niekoľko rokov, aby tú pôvodnú nahradila,“ uzatvára mestská časť.
Odstraňovanie stromov
Bratislava spustila výstavbu predĺženia električkovej trate do Petržalky 18. novembra odovzdaním staveniska skupine dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka.
Celková hodnota zákazky je 74 585 993,96 eura bez DPH, práce majú byť ukončené do konca roka 2023.
Jednou z prvých aktivít je odstraňovanie stromov a náletových drevín z priestoru trasy novej trate a súvisiacich inžinierskych sietí.
Nová trať aj jej okolie
Projekt okrem novej električkovej trate a siedmich zastávok zahŕňa aj rekonštrukciu 490 metrov existujúcej trate od Bosákovej po Jungmannovu, vybudovanie štyroch mostných objektov, deviatich križovatiek a šesť kilometrov segregovanej cyklotrasy pozdĺž trate.
Predĺženie električkovej trate cez Petržalku odľahčí dopravnú situáciu pokračovaním už existujúcej časti trate zo Šafárikovho námestia, cez Dunaj, po Jungmannovu ulicu. Na trase pribudne sedem nových zastávok a 33 prístreškov.