Bratislava je medzi turistami čoraz obľúbenejšia, ocenila ju aj F.I.J.E.T., svetová organizácia novinárov a autorov píšucich o cestovnom ruchu. Hlavné mesto ako destinácia získalo ocenenie Golden Apple.
Bratislava získala Golden Apple v kategórii destinácia pretože je mestom, kde sa unikátnym spôsobom prepájajú dejiny s kultúrou a zážitkovým rozmerom, ktorý je tak podstatný pre rozvoj cestovného ruchu v destinácii. „Toto prestížne ocenenie, ktoré sa udeľuje od roku 1970, určite prispeje k zviditeľneniu značky Bratislava v zahraničí. Naše mesto sa tak zaradí medzi známe destinácie ako Krakov, Ľubľana, Moskva, Antverpy či Dubrovník, ktoré už sú držiteľmi Zlatého jablka,“ povedala námestníčka primátora Bratislavy Ľudmila Farkašovská.
Bratislava v posledných rokoch zažíva turistický boom. Všetky štatistiky ukazujú, že rekordné čísla je možné očakávať aj naďalej. V roku 2016 nás navštívilo viac ako 1,2 milióna turistov, pričom ide o vyše 15 %-ný medziročný nárast. Konkurenčné výhody mesta, ktorými sú skvelá logistická dostupnosť, spojenie histórie s extenzívnou a modernou infraštruktúrou či neustále rozširovanie siete hotelových kapacít, dopĺňa fakt, že mesto žije podujatiami a kultúrou.
Na dnešnom slávnostnom udelení ocenenia sa zúčastnili aj novinári viacerých európskych médií, napríklad z Francúzska, Belgicka, Španielska, Chorvátska či Turecka, ktorí budú môcť počas nasledujúcich troch dní bližšie spoznať hlavné mesto SR i jeho okolie. „Veríme, že tento pobyt prispeje k ďalšej pozitívnej propagácii Bratislavy v zahraničí,“ uviedla predsedníčka predstavenstva Bratislavskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board Alžbeta Melicharová.