Starý most a prvá časť električkovej trate do bratislavskej Petržalky sa stihne dokončiť do 15. decembra 2015. Sľubuje to bratislavská radnica, ktorej predstavitelia boli v pondelok práce na projekte skontrolovať.
„Zhotoviteľ prác opätovne deklaroval dokončenie prác do zazmluvneného termínu – 15. decembra 2015,“ informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Na stavbe pribudnú aj nové pracovné sily, už v najbližšie dni by sa mala do prác zapojiť osemnástka nových robotníkov.
Starý most v najbližšom čase čakajú posledné dva výsuvy. V súčasnosti má konštrukcia 268 metrov a siaha až po novovybudovaný pilier číslo 34. Ďalšie metre mostnej konštrukcie by mali pribudnúť začiatkom budúceho mesiaca a posledný výsuv je naplánovaný na koniec októbra.
Podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala posledný výsuv konštrukcie sa bude robiť z podpornej lode a vyžiada si zastavenie lodnej dopravy na Dunaji. Na most začnú postupne inštalovať aj osvetlenie.
Práce postupujú aj na Štúrovej ulici v Starom Meste, kde finišujú práce na električkovom zvršku na križovatke Štúrovej a Jesenského. Pre rekonštrukciu električkového triangla Štúrova – Jesenského od júla v tomto úseku nejazdia električky, električkovú dopravu mesto plánuje obnoviť začiatkom októbra. Po ukončení stavebných prác už budú môcť električky z Jesenského odbočovať nielen doľava na Kamenné námestie, ale aj doprava na Štúrovu ulicu.
Ako ďalej dodala hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová, pokračujú práce aj na betonáži železničného zvršku na Štúrovej ulici, kde budú robotníci počas októbra pokladať koľajnice. Pracovať sa začína aj na zastávke na Štúrovej ulici pri Šafárikovom námestí.
„Čas sa kráti a práce postupne postupujú v tomto smere do finále,“ dodáva Kratochvílová. Pripomína však, že naďalej nebude možné parkovať v časti Múzejnej ulice, toto obmedzenie platí až do konca novembra.
Pracuje sa aj na petržalskej strane Dunaja. Na Bosákovej ulici už dokončujú zastávky, namontované sú už aj prvé prístrešky na zastávkach. Po stavebnej stránke je hotová už aj tzv. meniareň, ktorá vyrastá na petržalskej strane. Ako vysvetlila Kratochvílová, ide o technické zariadenie pre trakčné vozidlá slúžiace na technickú obslužnosť električkovej radiály.