Starosta Petržalky sa stretol s hlavnou architektkou mesta, aby diskutovali o koridore budúcej električky

električková trať, Petržalka

Centrálna rozvojová os Petržalky, definovaná koridorom budúcej električky ako súčasti nosného dopravného systému, ale aj Chorvátskym ramenom je pre Petržalku vzácnym územím, ktoré by malo tvoriť jej chrbticu, jej kľúčovú os. 

Starosta Petržalky Vladimír Bajan sa vo štvrtok stretol s hlavnou architektkou Bratislavy Ingrid Konrad, aby sa navzájom informovali o aktuálnom stave krokov a procesov v tejto oblasti. Hlavná architektka predstavila starostovi stav prác na urbanistickej štúdii Centrálna rozvojová os, ktorá je momentálne v štádiu posudzovania a pripomienkovania zadania. Starosta informoval, že toto zadanie bolo predmetom rokovania odbornej komisie petržalského miestneho zastupiteľstva, ktorá ju odporučila schváliť.

Participácia mesta a Petržalky

Konrad ďalej starostu Petržalky oboznámila s procesom participácie, ktorý považuje za jeden z najväčších a najrozsiahlejších v histórii mesta. V súčasnosti sa môže verejnosť zapojiť do participácie vyplnením dotazníka na webstránke, ktorú za týmto účelom mesto vytvorilo. Pripravené sú aj ďalšie aktivity.

Názory obyvateľov i návštevníkov Petržalky sú pre nás vzácnym zdrojom a inšpiráciou, odporúčania odborníkov sú pre nás vodítkom a návodom, ako postupovať ďalej pri našich rozhodnutiach. To všetko však musíme zasadiť aj do kontextu širších súvislostí a najmä do kontextu budúcnosti,“ povedal na stretnutí Vladimír Bajan.

Spolu s hlavnou architektkou sa zhodli na tom, že minimálne rovnako ako participatívny proces je dôležité prevzatie zodpovednosti a prijatie rozhodnutí zo strany kompetentných, v tomto prípade samosprávy mesta i mestskej časti tak, aby nešlo o participáciu len pre participáciu a aby sa celý proces umelo a zbytočne donekonečna nenaťahoval.

Starosta by bol rád, aby sa nezopakovali niektoré chyby, ktoré je už teraz vidieť pri prvej etape električky, keď cestujúci využívajú parkoviská okolitých obytných budov, nechávajú tam autá a prestupujú z nich na električku, čím zaberajú miesta tunajším rezidentom.

Kombinácia odsúvania riešenia parkovacej politiky, nedostatočného riešenia električky v celom svojom kontexte či nedôslednosť pri predaji pozemkov v dotknutej lokalite sa Petržalke môže vypomstiť, preto by súčasní komunálni politici – vrátane poslancov mestského i miestneho zastupiteľstva – mali naozaj uvažovať a konať nad rámec okolia svojho bydliska, nad rámec tohto volebného obdobia či niektorých osobných a skupinových záujmov,“ uzatvára V. Bajan.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk