Sieť AAA AUTO tento rok, aj v čase pandémie, predá 73 000 vozidiel, bude expandovať a digitalizovať

Tk_foto.jpg
Foto: AAA AUTO

BRATISLAVA 7. októbra (BratislavaDeň.sk) – Skupina AURES Holdings tento rok predá vo svojej sieti AAA AUTO približne 73 000 vozidiel. Bude to piaty najlepší výsledok v 28-ročnej histórii spoločnosti, a to aj počas pokračujúcich dopadov pandémie koronavírusu. Skupina bude naďalej pokračovať v expanzii, predovšetkým v Poľsku, kde počas nasledujúceho roku plánuje otvoriť až desať výkupných a predajných pobočiek. Skupina rastie aj v Českej republike a na Slovensku, kde prostredníctvom rekonštrukcií alebo sťahovania do výhodnejších lokalít zvyšuje kapacitu jednotlivých autocentier. Vo svojej rozvojovej stratégii skupina stavila na digitalizáciu predajných aj vnútorných procesov, do ktorých počas dvoch rokov bude investovať 5 miliónov eur.

„Pandémia koronavírusu ťažko zasiahla celý automotive sektor. Naše autocentrá boli na prelome marca a apríla na Slovensku a v Českej republike zatvorené, v Poľsku a v Maďarsku bol obmedzený voľný pohyb osôb. Tieto opatrenia mali tvrdé dopady na objem našich predajov. Napriek tomu sa nám následne podarilo opäť obchodovanie pomerne rýchlo obnoviť. V auguste sme už boli približne na 90 percentách výkonu a v septembri sme sa priblížili k 100 percentám. To je veľký rozdiel oproti trhu nových vozidiel, ktorý klesol o viac ako štvrtinu,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete AAA AUTO. Vďaka tomu doteraz za tento rok skupina v sieti AAA AUTO predala 56 000 vozidiel, z toho v Českej republike 31 700, na Slovensku 10 700, v Poľsku 10 300 a v Maďarsku 2 550. Sieť má v strednej Európe stabilne v ponuke celkom približne 12 000 vozidiel, z toho v Českej republike 8 000.

Najpredávanejšie autá v sieti AAA AUTO za 9 mesiacov roku 2020
Česká republika Poľsko Slovensko Maďarsko
1. Škoda Octavia Opel Astra Škoda Octavia Opel Astra
2. Škoda Fabia Ford Focus Škoda Fabia Ford Focus
3. Volkswagen Passat Škoda Octavia Volkswagen Passat Suzuki Swift
4. Škoda Superb Volkswagen Passat Volkswagen Golf Mazda 3
5. Volkswagen Golf Škoda Fabia Kia Sportage Škoda Octavia
6. Hyundai i30 Opel Insignia Škoda Superb Volkswagen Passat
7. Škoda Rapid Volkswagen Golf Kia Ceed Renault Megane
8. Ford Focus Renault Clio Ford Focus Volkswagen Golf
9. Ford Mondeo Opel Corsa Hyundai i30 Ford Mondeo
10. Kia Ceed Dacia Duster Opel Astra Opel Corsa

„Sme samozrejme vďační za ekonomickú pomoc, ktorú poskytujú jednotlivé vlády v krajinách, kde pôsobíme. Vďaka nej sme mohli zachovať mnoho pracovných miest, ktoré by sme inak museli zrušiť a tiež môžeme začať opäť postupne expandovať.“Na práve prebiehajúcu druhú vlnu pandémie sa sieť AAA AUTO dobre pripravila. „Robíme ozónovú dezinfekciu vozidiel aj pobočiek, pre zákazníkov sú k dispozícii dezinfekčné gély aj jednorazové rukavice. V kanceláriách zákazníkov od personálu oddeľujú prepážky z organického skla. Umožňujeme aj nákup vozidiel on-line, bez nutnosti návštevy pobočky,“ dodala Karolína Topolová.

Expanzia siete AAA AUTO bude naďalej prebiehať hlavne v Poľsku, kde už pôsobí päť rokov a predala tam už 46 000 vozidiel. Podľa plánov pred príchodom koronavírusu sa v tomto roku Poľsko malo stať našim druhým najväčším trhom po Českej republike. „Plánovali sme tu tento rok predaje až vo výške 20 000 automobilov, pričom na Slovensku predávame ročne zhruba 18 000 vozidiel, no pre pandémiu koronavírusu toto číslo bude nižšie. Veríme, že tohtoročné plánované predaje splníme v ďalšom roku. K dosiahnutiu cieľa na budúci rok chceme v Poľsku ešte do konca tohto roku otvoriť 4 výkupné pobočky v mestách nad 150 000 obyvateľov a v závislosti na vývoji pandémie tiež 1 predajnú pobočku. V budúcom roku by sme potom v Poľsku radi otvorili 3 – 5 predajných pobočiek v hlavných mestách regiónov,“ uviedla Karolína Topolová.

V Českej republike sa pre zvýšenie kapacity presťahovala do nových, väčších priestorov pobočka v Liberci. Ponuka autocentra sa vďaka tomu zvýšila až na 400 áut, čo je dvojnásobok pôvodného stavu. „Celková investícia do štartu autocentra bola takmer 4 milióny českých korún. K tomu je samozrejme nutné započítať ešte hodnotu vystavených vozidiel, ktorá je približne 70 miliónov korún. Stavba vyšla zhruba na 85 miliónov korún,“ dodala Karolína Topolová. V Maďarsku skupina prevádzkuje len špecializované výkupné centrum.

Ďalšou cestou ku zvýšeniu objemu predajov je pre spoločnosť digitalizácia predajných a interných procesov. „Ide nám hlavne o rýchlejšiu obsluhu zákazníkov, individuálnejší prístup a vyššiu mieru spokojnosti. Chceme podávať ešte transparentnejšie informácie o jednotlivých vozidlách. Našim cieľom je čo najzrozumiteľnejšie prevádzať zákazníka náročným procesom zaobstarania aj predaja vozidla,“ uviedol Stanislav Gálik, výkonný riaditeľ inovačného laboratória AuresLab, ktoré pracuje na inováciách pre celú skupinu AURES Holdings.

Digitalizáciu výrazne urýchlila práve pandémia koronavírusu, kvôli ktorej musela spoločnosť po uzatvorení pobočiek na základe vládnych opatrení prakticky cez noc prejsť na on-line predaj vozidiel. „To je model, ktorý chceme rozvíjať aj do budúcnosti a v digitalizácii je to jeden z našich hlavných smerov,“ dodal Gálik.

Celkom bude skupina do digitalizácie v tomto a budúcom roku investovať 5 miliónov eur a pre realizáciu projektov v tejto oblasti už vytvorila 20 nových pracovných miest.

Informačný servis

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk