Rozšírenie bezplatnej prepravy v MHD nemožno označiť ako diskrimináciu, tvrdí magistrát

Dpb mhd ilustracne.jpg
Foto: ilustračné, DPB

Bratislavskej integrovanej doprave sa nepáči, že mesto chce rozšíriť bezplatnú prepravu bez ich stanoviska.

Rovnaké pravidlá pre cestovanie seniorov v bratislavskej MHD a zľava pre rodičov majú týmto skupinám pomáhať a v žiadnom prípade ich nemožno označiť ako diskrimináciu. Hlavné mesto SR Bratislava tak reaguje na vyhlásenie Bratislavskej integrovanej dopravy (BID), ktorej sa nepáči, že mesto chce rozšíriť bezplatnú prepravu v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK) bez ich stanoviska. „Hlavné mesto, samozrejme, informovalo BID o všetkých svojich zámeroch,” uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Bratislavy Zuzana Onufer.

Primátor Bratislavy chce dostať viac cestujúcich do mestskej hromadnej dopravy. Rozšíriť by preto chcel zľavy na cestovanie pre vybrané skupiny. Mali by to byť úľavy pre seniorov, rodiny s deťmi i pre vodičov osobných áut počas výstavby bratislavského obchvatu. Kedy a či vôbec začnú tieto zľavy platiť zatiaľ nie je známe.

Ako ďalej hovorkyňa Bratislavy poznamenala, podľa magistrátu nie je nič diskriminačné na tom, že chcú pomôcť seniorom a uľahčiť im dopravu po meste. „A zároveň motivovať rodičov, aby viac využívali verejnú dopravu a nemuseli svoje deti rozvážať autom,” dodala. „Navrhnuté opatrenia vyplývajú z finančnej situácie mesta, skúseností z manažmentu dopravy a v neposlednom rade aj s obmedzení v súvislosti s výstavbou D4/R7,” informovala Zuzana Onufer.

Ako primátor poznamenal, zľavy chce rozšíriť pre bratislavských seniorov. V súčasnosti jazdia v prostriedkoch MHD zadarmo dôchodcovia starší ako 70 rokov. Primátor zdôraznil, že Bratislavčania by mohli jazdiť zadarmo už od začiatku odchodu do dôchodku. Ďalšou skupinou, ktorú chce šéf Bratislavy zvýhodniť, sú mladé rodiny s malými deťmi. Navrhuje, aby doprovod detí do troch rokov taktiež jazdil bratislavskou MHD zadarmo.

Opatrenia majú motivovať ľudí, aby nechali autá doma a cestovali verejnou dopravou. Podľa Evy Kukurovej z BID z dohody o spolupráci medzi Bratislavským samosprávnym krajom, Ministerstvom dopravy a výstavby SR a Hlavným mestom SR Bratislava vyplýva, že každé zásadné návrhy o zmenách v IDS BK podliehajú schváleniu všetkých partnerov. Bratislavskí mestskí poslanci mali mať na stole materiál o rozšírení zliav v mestskej hromadnej doprave v hlavnom meste SR Bratislave začiatkom októbra. Mestské zastupiteľstvo sa však skončilo skôr, ako sa začalo. Ráno nebolo uznášaniaschopné a ani druhýkrát nebolo zastupiteľstvo schopné hlasovať.

Ľudí z áut do hromadnej dopravy v meste chce primátor dostať aj pre výstavbu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. V meste budú dopravné obmedzenia, navrhnúť preto chce, aby mali ľudia s vodičským preukazom počas celého prvého mesiaca výstavby obchvatu bezplatnú MHD. Diaľnica D4 pomôže s riešením najmä tranzitnej dopravy. Diaľničný obchvat by mal prispieť k odľahčeniu tranzitov a viesť ich mimo hlavného mesta. D4 zahrnie výstavbu 27 km dlhej cesty medzi Jarovcami a Račou, vytvorí tak okruh na východ od mesta.

Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji spustili 1. júna 2013 na území Bratislavy a okresu Malacky. Od 1. novembra 2015 dopravný systém rozšírili aj na okresy Pezinok, Senec a vybrané obce v Trnavskom kraji. Integrovaný dopravný systém je systém dopravnej obsluhy určitého územia verejnou dopravou, ktorý zahŕňa viac druhov dopravy a linky viacerých dopravcov, v ktorých cestujúcich prepravujú podľa spoločných prepravných a tarifných podmienok. Všetky cestovné lístky IDS BK platia u všetkých zapojených dopravcov, ktorými sú Slovak Lines, Dopravný podnik Bratislava, Železničná spoločnosť Slovensko a RegioJet.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk