Návrh sa týkal predaja bratislavských pozemkov v katastrálnom území Podunajské Biskupice, Ružinov, Nivy a Jarovce pre usporiadanie pozemkov pod stavbami R7, D4 a D1 v prospech Národnej diaľničnej spoločnosti.
Mesto Bratislava pozemky pod bratislavský obchvat Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) nepredá. Rozhodli o tom bratislavskí mestskí poslanci na včerajšom zasadnutí zastupiteľstva. Návrh sa týkal predaja bratislavských pozemkov v katastrálnom území Podunajské Biskupice, Ružinov, Nivy a Jarovce pre usporiadanie pozemkov pod stavbami R7, D4 a D1 v prospech NDS, ktorá bola žiadateľom.
NDS potrebovala mať usporiadané pozemky k 30. septembru, začiatok výstavby obchvatu Bratislavy sa tak môže predĺžiť. Špecifikáciu pozemkov a ich ceny uvádza bratislavský magistrát v uznesení na svojej oficiálnej internetovej stránke.
Poslanci v diskusii argumentovali tým, že predajom by porušili štatút mesta Bratislavy. Bratislavský primátor Ivo Nesrovnal však pripomenul, že postup predaja pozemkov je v poriadku a v súlade so štatútom mesta. Podľa neho bol materiál profesionálne spracovaný. Pre nepredané pozemky mesto podľa poslancov príde o približne dva milióny eur. Ministerstvo dopravy totiž okrem ceny za meter štvorcový ponúkalo o dvadsať percent viac peňazí pre mesto.
V súvislosti s obchvatom Bratislavy mal dnes mestský parlament schváliť i nájom ďalších častí bratislavských pozemkov. Týkalo sa to pozemkov v bratislavských mestských častiach Jarovce, Vajnory, Podunajské Biskupice, Ružinov i územia Nivy. Špecifikáciu pozemkov a ceny nájomného uvádza bratislavský magistrát v návrhu na svojej oficiálnej internetovej stránke.
Po prvom hlasovaní poslanci návrh schválili. Po ňom však mestský poslanec a starosta bratislavskej mestskej časti Rača Peter Pilinský (Most-Híd) povedal, aby hlasovanie opakovali. V opakovanom hlasovaní nemal návrh dostatok hlasov, rovnako neprijali ani alternatívny návrh.
Výstavbou R7, D1 a D4 vznikne rozdelenie dopravy v komunikačnej sieti takmer celej Bratislavy. Diaľnica D4 a rýchlostná cesta R7 odľahčia Bratislavu od tranzitnej dopravy, ktorá smeruje do Rakúska a Maďarska, ale aj rozdelia dopravu, ktorá prichádza cez hranice mesta.