Pôvodný návrh rekonštrukcie vzletovej a pristávacej dráhy (VPD) 13-31 sa pre výstavbu diaľnice D4 nedá urobiť, preto muselo Letisko Milana Rastislava Štefánika pristúpiť k inému variantu.
Podľa štúdie, ktorú si letisko nechalo vypracovať, z hľadiska územných možností a obmedzení, prevádzkových potrieb a investičnej náročnosti odporučila ako najlepšie riešenie polohu novej paralelnej VPD vo vzdialenosti 400 metrov od osi VPD 13-31. Uvádza sa to v stanovisku Letiska Milana Rastislava Štefánika, ktoré poskytla hovorkyňa letiska Veronika Ševčíková. Letisko tak reaguje na odmietavé stanovisko mestskej časti Rača na komplexnú rekonštrukciu VPD 13-31, ktorá by smerovala na mestskú časť.
Podľa stanoviska súčasné dve dráhy letiska RWY 13-31 a RWY 04-22 boli do terajšej dĺžky vybudované v deväťdesiatych rokoch. Je preto nevyhnutné pristúpiť ku komplexnej rekonštrukcii hlavnej dráhy 13-31. „Letisko plánuje začať s procesmi potrebnými pre zmenu územného plánu tak, aby boli zámery letiska zosúladené s platnou územno-plánovacou dokumentáciou,“ píše sa ďalej v stanovisku.
Na odmietavú reakciu mestskej časti Rača na rekonštrukciu VPD 13-31, ktorá by smerovala na mestskú časť, zareagovalo aj ministerstvo dopravy a výstavby, podľa ktorého je zámerom ministerstva zabezpečenie rozvoja nášho najväčšieho letiska. „Rezort dopravy v súčasnej dobe zvažuje viacero možností rozvoja Letiska Milana Rastislava Štefánika, pričom ich súčasťou budú aj nevyhnutné investície do letiskovej infraštruktúry. Na tento účel bola zriadená územná rezerva, ktorá je zakotvená aj v záväzných regulatívoch územného rozvoja Bratislavského samosprávneho kraja (BSK),“ uvádza stanovisko. Informovala o tom hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.