Portál imhd.sk uviedol na svojej stránke prevratnú novinku bratislavskej regionálnej dopravy. V novom roku má údajne začať premávať bratislavský Boeing 737. Pozrite sa spoločne s nami na tento vydarený silvestrovský žart.
„Myšlienka prevádzkovať prímestskú leteckú dopravu sa zrodila v súvislosti so zhoršujúcou sa dopravnou situáciou v okolí Bratislavy. Po krátkej analýze sme dospeli k názoru, že v okolí Bratislavy sú v blízkosti okresných miest tri nevyužívané letiská“, uviedla hovorkyňa Opravného podniku Bratislava. „Partneri v rámci IDZ BK nám dlhodobo vyčítali nezáujem o regionálnych cestujúcich, tak sme sa rozhodli, že po vzore obnovených vlakov cez Prístavný most ich aj my prekvapíme novými možnosťami cestovania financovanými na vlastné podnikateľské riziko (poznámka redakcie: rozumej riziko daňových poplatníkov)“, dodáva.
Opravný podnik prezradil i celkovú sumu lietadla Boeing 737-300. Celková suma sa vyšplhala až vo výšky 3 147 737 eur. Lietadlo bolo vyrobené v roku 1985, pričom bolo následne prevádzkované v Číne. Avšak to, ako sa odtiaľ dostalo do Bratislavy, nikto prezradiť nechcel.
Bratislavský štandard
Opravný podnik citlivo reaguje na neochotu cestujúcich zvykať si na nové veci. Lietadlo je preto vybavené označovačmi leteniek, ktoré cestujúci poznajú z najnovších vozidiel dopravného podniku, informačným displejom s mapou Slovenska v mierke 1 : 1 000 000, dopytovým otváraním dverí či USB nabíjačkami.
Hovorkyňa Opravného podniku uviedla, že pri získavaní potrebných povolení na prevádzkovanie lietadla mali niekoľko problémov. Vážnym problémom bolo osadenie vonkajších transparentov Bubuse, nakoľko z bližšie nešpecifikovaných fyzikálnych príčin nebolo možné transparenty osadiť na vonkajší plášť, preto boli umiestnené dovnútra na pravobok do zadnej časti lietadla. A tak cestujúci v predposledných troch radoch budú musieť oželieť výhľad z lietadla. No cestu im bude spríjemňovať pravidelný zvuk pretáčania terčíkov na transparente, ktorý bol predtým osadený na Ikaruse 283. V rámci prispôsobovania bratislavským štandardom boli z lietadla odstránené záchranné vesty a demontované kyslíkové masky.
Lietadlo bude premávať trikrát denne na linke Bratislava – Malacky
„Momentálne pripravujeme podklady pre vytvorenie novej linky s označením F20 na linke Letisko Milana Rastislava Štefánika (LZIB) – Letisko Kuchyňa (LZMC) pri Malackách. Lietať budeme vo výške približne 3000 stôp,“ prezradila hovorkyňa. „Linka F20 bude plne integrovaná do IDZ BK, bude na nej platiť tarifa IDZ BK a nepravidelný cestujúci si bude musieť štandardne zakúpiť osemzónový lístok,“ doplnila generálna riaditeľka BIDET, koordinátora IDZ BK. Čistý cestovný čas medzi vzletom a pristátím bude 7 minút, celkový čas vrátane check-in približne dve a pol hodiny. Lietadlo bude premávať trikrát denne.
„Ak sa linka osvedčí, plánujeme zakúpiť ďalšie lietadlá a rozlietať aj letiská s nespevneným povrchom v Dubovej a v Kráľovej pri Senci,“ potvrdila hovorkyňa OPB.
V spolupráci s Bratislavským krajom plánuje OPB zaviesť aj novú služby P+F (Park & Fly) v podobe zvýhodneného parkovania v priestore letísk po predložení lístka IDZ BK. Momentálne sa však rieši, ako zabezpečiť, aby si cestujúci nezakúpil lístok IDZ BK, nezaparkoval auto a z letiska neodletel na druhý koniec sveta, napríklad spoločnosťou Cry‘n‘air.
Lietadlo budú sprevádzať výhradne muži
Opravný podnik uvádza, že nedisponuje dostatočným počtom pilotov a preto zvažuje preškolenie vodičov električiek. „S výhybkovým železom som doteraz nenarazil na problém, ktorý by som nevyriešil,“ hovorí vysmiaty vodič v bubline na plagáte lákajúcom vodičov na preškolenie za pilotov.
Na prevádzku leteckej linky musí Opravný podnik Bratislava pripraviť aj sprevádzajúci personál. „Mužská populácia sa však zbytočne teší na šarmantné letušky, lietadlo budú sprevádzať výhradne muži,“ hovorí hovorkyňa. Zamestnankyňa zodpovedná za hospodárenie nám potvrdila, že OPB už nakúpil uniformy pre posádku. „Predvčerom nám prišli rifľové vesty, kapsáče, ľadvinky a tri krabice Dallas kľúčov“, špecifikovala.
Linka by mala začať premávať na Nový rok
Linka F20 by mala byť v prevádzke od 1. januára 2019. „Dopravný podnik uzavrel zmluvu so skupinou Bez hudby pozemskej v súvislosti s pripravovanou kampaňou Ideme vzduchom,“ spresnila pracovníčka oddelenia PR. Potvrdila, že pre kampaň sa tiež pripraví nová verzia videoklipu k hitu Je nám teplo, ale zvažuje sa aj cover verzia hitu Teamu Lietam v tom tiež. Na sociálnych sieťach sa rozšírila informácia, že prvý let by mal slávnostne odštartovať o polnoci za zvuku ohňostroja. Avšak zatiaľ nie je známe, či bude ohňostroj smerovaný na odlietajúce lietadlo, alebo bude ohňostroj priamo na palube lietadla.
Samozrejme je to všetko len sci-fi príbeh bratislavskej regionálnej dopravy uvedenej na portáli mestskej hromadnej dopravy. Celý článok si môžete pozrieť na imhd.sk.