Mesto posudzuje dva varianty električkovej trate v zóne Chalupkova.
Vybudovanie novej električkovej trate v zóne Chalupkova v Bratislave je podľa magistrátu kľúčové. V zóne Chalupkova, ako aj v nadväzujúcich zónach Pribinova, autobusová stanica, Cvernovka a Klingerka vzniká nové mestské centrum, kde je potrebné vybudovanie novej električkovej trate v čo najkratšom možnom čase, keďže denne prejde týmito miestami približne 50-tisíc ľudí. Informuje o tom magistrát hlavného mesta.
V zóne Chalupkova pokračuje investičná výstavba tvorená z veľkej časti výškovými polyfunkčnými budovami, ktoré sú zväčša vyššie ako 100 metrov. Podľa súčasného vedenia mesta musí byť táto časť mesta prioritne obslúžená kvalitnou verejnou dopravou, pretože automobilová doprava by spôsobila rozsiahle dopravné problémy v celej oblasti.
Optimálna trasa električky
Mesto v súčasnosti posudzuje dva varianty trasy električky v zóne Chalupkova. V prvom variante má isť električka pred budovou Slovenského národného divadla (SND) po Pribinovej ulici, alebo za budovou SND po Landererovej ulici. Pokračujúca časť trasy vychádza optimálne po uliciach Košickej a Miletičovej s napojením na ružinovskú električkovú radiálu a tiež električkový uzol Trnavské mýto.
Zámerom mesta je rozčleniť električkové trasy cez centrum mesta vybudovaním okruhu prepájajúceho radiály medzi Šafárikovým námestím a Trnavským mýtom a zároveň preveriť trasu novej električkovej radiály do Podunajských Biskupíc a Vrakune.
Dôležitým parametrom pre mesto je aj napojenie trasy na existujúce električkové trasy a taktiež čo najmenší vplyv električky na cestné komunikácie a križovatky, aby bola v zóne zabezpečená plynulá doprava. Z praktického a odborného hľadiska zvažujú aj vplyv električky na SND.
Segregovaná električková trať
Vybudovanie novej električkovej trate má byť súčasťou výstavby projektu Eurovea 2 spoločnosťou J&T Real Estate (JTRE). Developer rokuje s bratislavským magistrátom o prípadnom termíne začatia výstavby a presnej trase trate. Ako uvádza JTRE, električková trať by mala byť z 95 percent segregovaná, čo znamená, že v premávke električkám nebudú prekážať žiadne autá
Spoločnosť JTRE plánovala postaviť už v roku 2017 električkovú trať na Pribinovej ulici. Proti výstavbe však protestovalo ministerstvo kultúry, pretože trať mala byť postavená priamo pred novou budovou SND. Podľa rezortu by prejazdy električiek negatívne ovplyvnili fungovanie divadla, napríklad počas predstavení, pretože by sa dostatočne nedali eliminovať hluk a vibrácie.