Organizácia Bratislava Tourist Board (BTB) v roku 2018 uskutočnila niekoľko významných krokov pre propagáciu Bratislavy na čínskom trhu.
Organizácia totižto spolupracuje s čínskymi novinármi a cestovnými kanceláriami. Pre čínskych turistov pripravila tlačové materiály v čínštine, zúčastnila sa certifikovaného školenia a niekoľkých konferencii.
Najnovšie pripravila špeciálne prezentačné video o hlavnom meste Slovenska. To prezentuje Bratislavu ako destináciu vhodnú nielen pre turizmus, ale aj pre podnikateľské aktivity a nové spolupráce. Metropola Slovenska tak pružne reaguje na rapídny nárast počtu návštevníkov z Číny.
„Čínski turisti sú v tomto roku v Bratislave piatou najpočetnejšou skupinou návštevníkov. Vnímame ich dlhodobo stúpajúci záujem o Bratislavu, pričom medziročne sa zvýšila ich návštevnosť o takmer 24 %. Naším cieľom je poznať túto klientelu a vedieť sa pripraviť tak, aby sa tu čínski návštevníci cítili príjemne. Zároveň je našou snahou, aby aj v prípade stále narastajúceho záujmu turistov o naše hlavné mesto, ostala Bratislava príjemným mestom aj pre svojich obyvateľov s jej charakteristickou pokojnou domácou atmosférou,“ povedala predsedníčka predstavenstva BTB A. Melicharová.
Prezentačné video
BTB ponúka vo svojich turistických informačných centrách propagačné materiály i mapy mesta v čínštine. V spolupráci s ministerstvami a inými organizáciami, pripravila poznávacie cesty pre novinárov a cestovné kancelárie. Do portfólia aktivít pribudlo najnovšie aj video pripravené špeciálne pre čínsky trh prezentujúce základne informácie, ako aj zaujímavosti Bratislavy.
„Prezentačné video, ktoré sme pripravili primárne pre odborné konferencie v Číne, už malo svoju premiéru. Na neskoršom spoločnom stretnutí oň hneď prejavil záujem aj veľvyslanec Slovenskej republiky v Číne J.E. Dušan Bella. Na záver videa sa s nami rôzne významné osobnosti podelili so svojimi dojmami a zážitkami čínski turisti počas návštevy Bratislavy,“ uviedol výkonný riaditeľ BTB T. Koniar.