Mesto Bratislava mení systém parkovania pri obľúbenej Železnej studničke. Cieľom je sprístupniť miesta najmä tým, ktorí sem prichádzajú za oddychom. Nové pravidlá vstúpili do platnosti 1. júna a prinášajú viac výhod pre návštevníkov, ale aj diskusie o prístupe k osobám so zdravotným znevýhodnením.
Ak patríte medzi obyvateľov či návštevníkov Bratislavy, ktorí radi trávia voľný čas na Železnej studničke, mali by ste spozornieť. Od 1. júna tu platia nové pravidlá parkovania, ktoré majú uľahčiť prístup najmä tým, ktorí sem prichádzajú za oddychom, športom alebo rodinnou prechádzkou.
Doposiaľ bývali parkoviská v tejto rekreačnej oblasti počas pracovných dní preplnené autami ľudí, ktorí dochádzajú do zamestnania v širšom centre mesta. Pre ostatných tak často nezostávalo žiadne voľné miesto. Hlavné mesto preto pristúpilo k úpravám, ktorých cieľom je uvoľniť parkovanie práve pre tých, ktorí chcú využiť okolie Partizánskej lúky, cyklotrasy či prírodné chodníky v blízkosti.
Po novom môžu návštevníci parkovať v pracovných dňoch prvé tri hodiny zadarmo. Následne bude každých začatých 15 minút spoplatnených sumou 0,25 eur. Dobrou správou pre víkendových návštevníkov a rodiny je, že počas víkendov a sviatkov zostáva parkovanie úplne bezplatné.
Ďalšie výhody prináša systém PAAS aj pre elektromobily a osoby so zdravotným znevýhodnením. Registrovaní vodiči elektrických vozidiel môžu získať 50 % zľavu, a ŤZP osoby po registrácii v databáze PAAS až 90 % zľavu z hodinovej sadzby, ak nenájdu vyhradené bezplatné miesto.
Nové opatrenia však na sociálnych sieťach vyvolali rozporuplné reakcie. Niektorí diskutujúci vyjadrili nespokojnosť so zložitou registráciou pre ŤZP osoby a upozorňujú, že výhody často využívajú aj ľudia, ktorí ich v skutočnosti nepotrebujú. Zaznievajú aj hlasy, že znevýhodnené osoby by mali mať parkovanie úplne bezplatné a bez dodatočnej administratívy.
PAAS na kritiku zareagoval vysvetlením, že doklady pri registrácii overuje práve preto, aby sa zabránilo zneužívaniu výhod. Tvrdí, že zákonom vyhradené miesta pre ŤZP občanov v zónach naďalej fungujú a ak sú obsadené, zľava 90 % na iné miesta v zóne má byť férovým kompromisom.