Nové Mesto má novú vizuálnu identitu: Nový dizajn odráža charakter komunity, ale aj posilní hrdosť

Bratislava nove mesto identita.jpg

Bratislavská mestská časť urobila veľký krok vpred – po prvýkrát v histórii má vlastné logo a kompletnú vizuálnu identitu. Nový dizajn nielenže odráža charakter komunity, ale má ambíciu zjednotiť komunikáciu, posilniť lokálnu hrdosť a modernizovať mestskú prezentáciu naprieč médiami.

Nové Mesto oficiálne vstúpilo do novej éry vizuálnej komunikácie. Po prvýkrát získalo vlastné logo a komplexnú vizuálnu identitu, ktorá má reflektovať hodnoty tejto rozmanitej a dynamickej komunity. Cieľom je nielen zjednotiť formu informovania verejnosti, ale aj vytvoriť silnejší pocit spolupatričnosti medzi obyvateľmi.

Tvorba identity sa začala ešte na jeseň minulého roka výzvou pre profesionálov z oblasti grafického a komunikačného dizajnu. Samospráva hľadala riešenie, ktoré bude nielen esteticky príťažlivé, ale aj plne funkčné pre online aj offline komunikáciu počas nasledujúcich dvoch rokov. Do výberového procesu sa zapojilo 23 uchádzačov, pričom do druhého kola postúpilo 5 najlepších návrhov.

20472_logo so sloganom.jpg

Víťazom sa stalo dizajnové štúdio Mr Meadow na čele s Martinom Mistríkom v spolupráci s Katarínou Kyselicovou. Ich návrh porotu zaujal najmä svojou dôraznou témou spájania – symbolickým vyjadrením toho, čo Nové Mesto ako komunita predstavuje.

Vizuálny jazyk identity má zdôrazniť rôznorodosť obyvateľov – ich príbehy, záujmy, kultúru a prepojenie s verejným priestorom. Logo pozostáva z typografie a unikátneho grafického prvku – spojky, ktorá zároveň evokuje lokalizačný bod na mape.

Ide o premyslený symbol spätosti, ktorý v sebe nesie posolstvo: „Tu som, sem patrím.“ Súčasťou identity je aj sada ilustrovaných symbolov predstavujúcich významné architektonické pamiatky mestskej časti – Novú tržnicu, areál Palmy či obytný súbor Nová Doba.

Starosta Matúš Čupka vysvetlil, že nová identita nenahrádza historický erb, ale rozširuje možnosti, ako moderným spôsobom prezentovať činnosť miestneho úradu, organizácií a komunitných aktivít.

Chceme, aby sa obyvatelia cítili byť hrdými Novomešťanmi. Nový vizuál nám pomôže lepšie sprostredkovať hodnoty, ktoré ako komunita zdieľame, a podporiť prepojenosť medzi ľuďmi, ktorí tu žijú, pracujú či oddychujú,“ uviedol.

Vizuálna identita bude využívaná v online komunikácii, na plagátoch, v mestských tlačovinách aj na sociálnych sieťach. Prinesie tak ucelený a súčasný vizuálny štýl, vďaka ktorému bude komunikácia mestskej časti nielen zrozumiteľnejšia, ale aj atraktívnejšia pre všetky generácie obyvateľov.

20473_elermenty.jpg

Obyvateľov však zaráža cena projektu. Cena je podľa ich výpočtov 31 680 eur, pričom je zložená z dvoch platieb. Jednou je Vizuálna identita a grafické služby pre mestskú časť vo výške 28-tisíc a druhou je platba za konzultácie a prípravy projektu.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk