Primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal je v polovici svojho volebného obdobia, za najväčšie úspechy počas dvoch rokov v úrade považuje ukončenie výstavy Starého mosta a spustenie električky do Petržalky.
„Električka cez Dunaj má úspech, od leta do dnešného dňa prepravila viac ako dva milióny cestujúcich,“ povedal v piatok pred novinármi primátor s tým, že príprava výstavby druhej časti električkovej trate až na koniec Petržalky pokračuje dobre, začať by s ňou mali v roku 2018.
Podľa Martina Fundáreka z občianskeho združenia Lepšia doprava však v oblasti rozvoja mestskej hromadnej dopravy badať počas uplynulých dvoch rokov veľmi malú aktivitu. „Prvú etapu električkovej trate sa podarilo dokončiť na poslednú chvíľu, aspoň papierovo. Vyše polročný odstup kolaudácie od dokončenia stavby však asi ťažko možno hodnotiť pozitívne,“ uviedol Fundárek s tým, že pokračovanie výstavby postupuje pomaly.
Ivo Nesrovnal za pozitívne považuje aj to, že v rámci tretej etapy Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji majú ťažko zdravotne postihnutí a ďalšie skupiny zľavy. „Čo bolo v kompetencii primátora, to boli zmätky a zvady okolo zliav pre invalidov a niektoré ďalšie skupiny cestujúcich,“ reagoval na to Fundárek. Projekt integrovanej dopravy však musí podľa primátora pokračovať v užšej spolupráci mestskej hromadnej dopravy a železničnej dopravy. „Musíme viac využívať koľajnice, ktoré sú na území mesta,“ poznamenal Nesrovnal.
„Väčšie zapojenie železníc do mestskej dopravy sa nepodarilo. Ak porovnáme cestovný poriadok spred dvoch rokov a nový, ktorý začne platiť o chvíľu, v regionálnej doprave nenájdeme prakticky žiadne zmeny,“ pokračuje Fundárek.
O návrhu všeobecne záväzného nariadenia, ktorým by chcelo Hlavné mesto SR Bratislava zaviesť do praxe jednotnú parkovaciu politiku v meste, mali bratislavskí mestskí poslanci rokovať v novembri. Pre nevyhodnotené pripomienky od občanov primátor návrh odložil na decembrové zasadnutie bratislavského mestského parlamentu. Mestské časti si budú samé prevádzkovať systém na svojom území. Či to bude internými kapacitami, alebo externou spoločnosťou, to bude závisieť od nich. Mesto určuje len minimálny a maximálny rámec ceny rezidentskej karty, výšku poplatkov určujú mestské časti. „O tom, či by parkovacia politika splnila cieľ zabezpečiť rýchle a dostupné parkovanie pre Bratislavčanov, možno pochybovať,“ tvrdí Martin Fundárek z Lepšej dopravy.
V ďalších dvoch rokoch sa chce primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal v oblasti dopravy venovať opravám ciest, rekonštrukcii električkových radiál, výstavbe predĺženia električkovej trate v Petržalke, budovaniu nových zastávok mestskej hromadnej dopravy a posilneniu cyklodopravy.
Predĺženie električkovej trate v Petržalke Fundárek víta. Ako pripomína, Nesrovnal by mal dbať aj na výstavbu záchytných parkovísk a potrebné je aj presadenie parkovacej politiky. „Zisky však nesmú slúžiť na naplnenie mestskej pokladnice, musia byť investované do zlepšovania dopravy,“ prízvukuje.
V regionálnych voľbách v novembri 2014 získal nezávislý kandidát Ivo Nesrovnal 50 630 hlasov. Primátorské kreslo tak po jednom volebnom období opustil primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD), ktorý s počtom hlasov 40 481 skončil na druhom mieste.