Na vybraných pracoviskách prvého kontaktu budú fungovať služby pre znevýhodnených občanov

Preklad tlmocenie posunkový jazyk integrácia
Foto: ilustračné, GettyImages

Na pracoviskách prvého kontaktu zavádzajú online služby pre ľudí so sluchovým a rečovým znevýhodnením.

Bratislava zavádza na viac ako 20 pracoviskách prvého kontaktu online služby pre ľudí so sluchovým a rečovým znevýhodnením vo forme online tlmočenia z a do slovenského posunkového jazyka a online prepis hovorenej reči na text v reálnom čase.

V snahe sprístupniť svoje služby aj ľuďom so sluchovým a rečovým znevýhodnením zavádza Bratislava v týchto dňoch dve nové online služby,“ informovala hovorkyňa hlavného mesta Katarína Rajčanová.

Online prepis bude tiež dostupný na 12 infolinkách. „Aplikáciu nájdu občania v kontaktoch na webovej stránke príslušnej inštitúcie,“ dodala.

Zvýšenie samostatnosti

Nepočujúci ľudia, ktorí sa dorozumievajú len v posunkovom jazyku, nedoslýchaví či starší ľudia so slabnúcim sluchom, ale aj cudzinci, ktorým viac vyhovuje písomná komunikácia v slovenčine, často narážajú na informačné a komunikačné bariéry.

Vďaka novým službám sa výrazne zvýši ich samostatnosť a nezávislosť od pomoci iných pri vybavovaní záležitostí na úradoch mesta a informácie sa stanú pre nich zrozumiteľnejšie,“ vysvetlila Rajčanová.

Okamžité spojenie s tlmočníkom

Pri online tlmočení sa úradník pri prepážke prostredníctvom video hovoru na tablete bude môcť okamžite spojiť s tlmočníkom posunkového jazyka, ktorý bude celý rozhovor tlmočiť.

Rovnako pri online prepise bude možné rýchle spojenie s prepisovateľom, ktorý bude hovorenú reč úradníkov prepisovať klientovi do textovej formy.

Online tlmočník aj prepisovaný text sa bude zobrazovať na obrazovke tabletu, ktorý je k dispozícii na kontaktných pracoviskách,“ doplnila.

Monitorovanie a dolaďovanie

V prípade telefonického rozhovoru prostredníctvom infolinky s funkciou online prepisu sa prepisovaný text zobrazuje na obrazovke počítača alebo smartfónu volajúcej osoby.

Služby budú okrem Magistrátu poskytované aj na kontaktných miestach Dopravného podniku Bratislava, Bratislavskej vodárenskej spoločnosti, OLO, Mestskej polície na Obchodnej ulici, Múzea mesta Bratislavy v Starej radnici, Galérie mesta Bratislavy, Mestskej knižnice v Bratislave a Turistického informačného centra.

Pilotný projekt budeme monitorovať a dolaďovať podľa potrieb cieľovej skupiny,“ uzavrela hovorkyňa. Partnerom projektu je Centrum bezbariérovej komunikácie, ktorého cieľom je prostredníctvom digitálnych technológií búrať bariéry v komunikácii a pri získavaní informácií pre ľudí so sluchovým postihnutím.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk