Nedostatok personálu v letectve pociťuje aj najväčšie slovenské letisko, oproti predpandemickému roku 2019 má zhruba o pätinu menej zamestnancov.
Letisko M. R. Štefánika v Bratislave počas aktuálnej letnej sezóny vybavuje zvýšený počet letov v porovnaní s obdobím pandémie koronavírusu.
Z tohto dôvodu obsadilo niektoré pracovné pozície a využíva aj pomoc približne 120 brigádnikov spomedzi študentov.
Napriek chýbajúcemu personálu na najväčšom slovenskom letisku sa to zatiaľ neprejavilo výraznejšie na prevádzke leteckej dopravy, vybavovaní cestujúcich a letov.
Práca v letectve
„Nedostatok personálu pociťuje celý letecký priemysel, vrátane Letiska M. R. Štefánika, keďže v období zákazu príletov niektorí zamestnanci svoje povolanie zmenili bez návratu po odznení krízy,“ uviedla hovorkyňa letiska Veronika Demovičová.
Práca v letectve podľa bratislavského letiska zároveň vyžaduje viaceré školenia a previerky, noví zamestnanci musia byť posúdení pre prácu v civilnom letectve.
„Posúdenie vykonáva Dopravný úrad, pričom získanie previerky môže trvať niekoľko mesiacov. Rovnako je potrebné absolvovať mnohé školenia príslušné danej pozícii. Zaučenie kvalifikovaného personálu je teda dlhší proces a môže trvať mesiace,“ priblížila Demovičová.
Chýbajú zamestnanci
Bratislavskému letisku aktuálne chýbajú zamestnanci bezpečnostnej kontroly a ochrany letiska, check-in agenti, ako aj nakladači batožiny, mechanici, hasiči či dispečeri.
V súčasnosti má približne 520 zamestnancov, takmer o pätinu menej ako v roku 2019, keď vybavilo 2,3 milióna cestujúcich a malo zhruba 630 pracovníkov.
Letisko odhaduje, že v roku 2022 vybaví celkovo asi 1 milión pasažierov, za päť mesiacov tohto roka prešlo jeho bránami skoro 330-tisíc prilietajúcich a odlietajúcich cestujúcich. V roku 2020 letisko v slovenskej metropole zaznamenalo 405-tisíc a vlani 480-tisíc pasažierov.