Bratislavský magistrát je podľa Cyklokoalície najväčšou brzdou rozvoja cyklistickej dopravy v hlavnom meste. Cyklokoalícia to uvádza po prvej tohtoročnej Komisii pre cyklistickú a pešiu dopravu Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy.
Ako ďalej konštatuje vo svojom stanovisku, Akčný plán rozvoja cyklistickej a pešej dopravy na tento rok mesto nenapĺňa. Plán definuje zvýšenie podielu nemotorovej a verejnej dopravy a zníženie podielu áut na cestách. „V tomto roku je naplánovaná výstavba piatich nových cyklotrás, magistrát má však pripravené projekty len k dvom z nich. Údržbu existujúcich cyklotrás dlhodobo zanedbáva,“ hovorí Cyklokoalícia.
Podľa nich sa v meste nehýbe ani projekt zdieľaných bicyklov. „Doteraz mesto vyvinulo snahu o reálny projekt zdieľaných bicyklov iba ak slovne,“ poznamenal prezident Cyklokoalície Dan Kollár a dodal, že žiadajú magistrát napĺňať Akčný plán rozvoja cyklistickej a pešej dopravy, ktorý schválilo mestské zastupiteľstvo.
Hlavné mesto sa vo svojom stanovisku proti tvrdeniam Cyklokoalície ohradzuje. Ako ďalej pripomínajú, kroky v Akčnom pláne rozvoja cyklistickej a pešej dopravy na tento rok s cieľom zvýšiť podiel nemotorovej a verejnej dopravy robia. „V tomto roku je na výstavbu a údržbu cyklotrás vyčlenených 506 000 eur z programu Verejná infraštruktúra a ďalších 460 000 eur v programe Efektívna a transparentná samospráva,“ spomenulo mesto s tým, že dva pripravované okruhy trás pre cyklistov v spolupráci s príslušnými mestskými časťami, Starohájska v Petržalke a historický okruh v Starom Meste, sú v procese stavebného povoľovania.
Uskutočnenie ďalších troch závisí podľa magistrátu napríklad aj od vysporiadania majetkovo-právnych vzťahov v trase plánovaných ciest. „Rozvoj a podpora cyklodopravy aj naďalej patrí medzi hlavné priority mesta na rok 2017,“ vyhlásil magistrát.
Cyklokoalícia je občianske združenie, ktoré podporuje rozvoj mestskej cyklistiky v Bratislave a rozvoj cyklistickej dopravy na Slovensku. Monitoruje a pripomienkuje tiež stav verejných priestorov, aby boli bezbariérové a vyhovovali chodcom.