Hlavné mesto Bratislava v októbri 2019 oznámilo, že mestskú linku 901 z Bratislavy do Hainburgu zruší. Linku ponúklo súkromnému prepravcovi Slovak Lines, ktorý ju začal prevádzkovať. Netrvalo dlho a negatívne očakávania sa naplnili, keď 1.1.2020 podľa cestujúcich bez oznámenia linka nepremávala a zbytočne čakali na zastávke autobusu.
Jednou z hlavných priorít nového vedenia mesta je ekologickejšia doprava, obmedzenie áut v meste a zlepšenie prímestskej dopravy. Preto boli reakcie na odovzdanie mestskej linky súkromnej spoločnosti veľmi negatívne. Očakávalo sa výrazné zdraženie a zhoršenie poskytovaných služieb. K zdraženiu už prišlo, zhoršenie sa dostavilo hneď v prvý januárový deň roka 2020. Linka vôbec nepremávala. Výsledkom boli desiatky ľudí postávajúci na zastávkach, čakajúcich na spoj podľa víkendového alebo sviatočného grafikonu.
K situácii nám poskytol stanovisko aj poslanec mestského zastupiteľstva mesta Hainburg, Rastislav Pavlík: “Obyvatelia Hainburgu a Wolfstalu sú hlboko rozčarovaní nad tým, ako v reálnom živote vyzerá prísľub hlavného mesta Bratislavy (DPB). Mesto Bratislava zrušilo cezhraničnú autobusovú linku 901 počas sviatkov. Nahradiť ho mala linka Slovak Lines. Len ťažko sa trávi informácia, že cestovné lístky sú takmer násobne drahšie, aj to, že na frekventovanej trase pre pracujúcich a študentov pôjde namiesto 16 spojov denne, len 11. Realita je však ešte tragickejšia. Víkendový harmonogram ponúka len 4 spoje a dnes, 1. deň roka 2020 stáli hodiny desiatky ľudí na autobusových zastávkach, kam neprišiel žiaden autobus. Žiaden.“
Rastislav Pavlík spochybnil aj na celý koncept nového vedenia mesta s cieľom zlepšiť dopravu v Bratislavy a zavedenie ekologickej politiky: „Pokúšame sa hľadať nejaký súlad s proklamovaním ekologickej politiky pre Hlavné mesto, kde sa tisíce obyvateľov prihraničných miest a obcí budú môcť do Bratislavy dostať len autom. S tym parkovacia politika nerátala. Prežívame veľké rozčarovanie nad nezmyselným rozhodnutím Bratislavy odstrániť hromadnú dopravu a nedomyslieť dôsledky.”
Zaujímavosťou na celej veci je hlavne to, prečo mesto odovzdalo túto linku súkromnej firme Slovak Lines, ktorú vlastní veľká developerská spoločnosť HB reavis. Aký je vzťah tejto súkromnej firmy s primátorom Vallom, akým spôsobom prebehol výber súkromného prepravcu a bola pôvodná linka naozaj stratová? Bližšie informácie prinesieme na BratislavaDen.sk v najbližšom období.
Hovorca mesta Peter Bubla odpovedal: „O linke č. 901 prebiehali počas minulého roka rokovania medzi hlavným mestom, DPB, spoločnosťou Slovak Lines a tiež starostami rakúskych obcí. Záverom týchto rokovaní bolo, že prevádzkovanie linky č. 901 prevezme na prelome rokov 2019/2020 spoločnosť Slovak Lines s cieľom zachovať linku do Hainburgu. O zmene dopravcu sme viackrát informovali prostredníctvom médií, sociálnych sietí, Dopravný podnik Bratislavy o zmene dopravcu pre linku č. 901 informoval ešte v októbri minulého roka.“
„Spoločnosť Slovak Lines od 28. decembra 2019 začala prevádzkovať medzi Bratislavou a rakúskym Hainburgom novú linku. Linka Slovak Lines je prevádzkovaná na základe novej licencie ako komerčná linka. Cestovný poriadok linky Slovak Lines je zverejnený na autobusových zastávkach tejto linky a rovnako aj na webovej stránke Slovak Lines.
Pre vybrané sviatočné dni v roku sú obmedzenia pre prevádzkovanie spojov, všetky obmedzenia prevádzky sú zverejnené pod cestovným poriadkom linky. Dňa 1. 1. 2020 v zmysle týchto obmedzení autobusy na linke nepremávali,“ informovala hovorkyňa Slovak Lines Eva Vozárová.