Od nového roka budú môcť seniori nad 70 rokov cestovať v rámci Integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji už len na tzv. SeniorPasy – teda celoročné bezplatné cestovné lístky. Prechodná lehota, počas ktorej seniorom nad 70 rokov na cestovanie stačil len občiansky preukaz, sa totiž 31. decembra končí.
Ak chcú teda seniori od 1. januára 2016 ďalej cestovať bezplatne, majú na vybavenie SeniorPasu posledných pár dní. SeniorPas je možné vybaviť si aj medzi sviatkami, predajne však budú mať upravené otváracie hodiny. Informovala o tom hovorkyňa spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava (BID) Eva Kukurová.
Seniori nad 70 rokov, ktorí chcú bezplatne cestovať u dopravcov zapojených do integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji, si musia vybaviť čipovú kartu, na ktorú sa nahrá celoročný bezplatný cestovný lístok. Čipovou kartou sa potom preukážu pri kontrole revízorom. Bezkontaktnú čipovú kartu si môžu cestujúci vybaviť priamo u dopravcu – teda v predajniach Dopravného podniku Bratislava, v predajni Slovak Lines i v pokladniciach Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK).
Požiadať o vydanie bezkontaktnej čipovej karty a SeniorPasu sa dá aj cez internet, na stránkach www.dpb.sk alebo www.slovaklines.sk. Žiadateľ musí vyplniť online formulár, nahrať fotografiu cestujúceho, zaplatiť za vybavenie čipovej karty a tá mu bude doručená najneskôr do piatich pracovných dní, vysvetľuje postup Kukurová.
Vydanie SeniorPasu, a teda bezplatné cestovanie integrovanou dopravou pre ľudí nad 70 rokov, nie je viazané na trvalý pobyt v Bratislavskom kraji. Cestujúci, ktorí si SeniorPas nevybavia, budú mať v integrovanej doprave nárok len na 50-percentnú zľavu, a vtedy im stačí sa preukázať len občianskym preukazom.
Za prvý mesiac od zavedenia tretej etapy Integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji, ktorú spustili v novembri tohto roka, vydali zapojení dopravcovia podľa Kukurovej 22 662 SeniorPasov.
„Jednou z najväčších výhod bezplatného cestovania so SeniorPasom je, že platí aj v prímestských autobusoch Slovak Lines, kde si predtým aj táto kategória cestujúcich musela za cestu priplatiť,“ dodala hovorkyňa BID s tým, že cestujúci si na nový systém dopravy postupne zvykajú.
Pomoc pri orientovaní sa v nových pravidlách cestujúcim aj naďalej poskytuje informačná linka na čísle 0948 102 102. Cestujúcim na infolinke pomáhajú zamestnanci spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava, ktorá projekt koordinuje. Viac informácií o integrovanej doprave je aj na internetovej stránke www.idsbk, kde sa môžu ľudia pýtať či posielať podnety prostredníctvom online formulára. Cestujúci tu nájdu aj informácie o otváracích hodinách predajní cestovných lístkov počas vianočných sviatkov.