Bratislavské letisko chce v roku 2019 znížiť stratu zhruba na 800-tisíc až 900-tisíc eur.
Informoval o tom vo štvrtok predseda predstavenstva a generálny riaditeľ najväčšieho domáceho letiska Jozef Pojedinec s tým, že v posledných rokoch sa im darí stratu pravidelne znižovať napriek dosahovaným leteckým výkonom a prítomnosti nízkonákladových dopravcov. „Od roku 2016, keď bola strata viac ako deväť miliónov, sme minulý rok znížili stratu na tri a pol milióna,“ uviedol.
Bratislavské letisko podľa Pojedinca v hospodárení za minulý rok očakáva v leteckej činnosti nárast predbežne o 15 až 20 percent. „Ešte nemáme zosumarizované všetky náklady. Čo sa týka neleteckých činností, sme na úrovni (rastu) 15 percent,“ poznamenal šéf bratislavského letiska. Spoločnosť podľa neho zaznamenala nárast mzdových nákladov z dôvodu zmien v Zákonníku práce a z toho vyplývajúcich povinností v oblasti miezd, odvodov a benefitov.
Do začiatku MS v hokeji chce letisko zrekonštruovať časť letiskovej plochy
Do začiatku majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji v SR chce letisko zrekonštruovať časť letiskovej plochy vrátane rolovacieho pásu. „Boli by sme veľmi radi, keby sme potom stihli letnú turistickú sezónu, keďže táto časť je postihnutá dosť veľkými defektami a stáva sa nám často, že ad hoc opravy nemôžeme ani vykonať, keďže počasie je veľmi premenlivé,“ priblížil Pojedinec. Letisko podľa neho pravidelne obmieňa vozidlový park a investuje do techniky, aby dokázalo držať krok s nárastom počtu pasažierov a dopravcov.
V spojitosti s výstavbou diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy letisko vyšlo v ústrety štátu a určilo novú polohu budúcej paralelnej tretej pristávacej dráhy, ktorá by sa mala vybudovať. „Zatiaľ pri výkonoch, ktoré na letisku sú a ktoré sa očakávajú, sme schopní vybavovať na dráhovom systéme, ktorý máme,“ poznamenal Pojedinec.
V posledných troch rokoch letisko investovalo do rekonštrukcie a obnovy zhruba 4,5 až 5 miliónov eur. Technicky vyspelejšia z dvoch vzletovo-pristávacích dráh je podľa šéfa letiska v takom stave, že môžu obsluhovať lety v nákladnej aj osobnej preprave s bežnými typmi lietadiel Boeing 737-800 a Airbus A 321 aj niekoľko ďalších nasledujúcich rokov bez toho, aby si dráhový systém vyžiadal väčšie investície.