Svetoznáme noviny zaujala Bratislava a jej miestni kreatívni ľudia a dizajnéri, ktorí ju pomáhajú pretvoriť.
Bratislavu pomáhajú pretvoriť miestni umelci a obchodníci. Ku zmene atmosféry pomohla premena hotela Kyjev. Ten dominuje od roku 1973 v bratislavskej panoráme a je nazývaný náhrobkom módy tých čias, popisuje The New York Times.
Svetoznáme noviny okrem hotela Kyjev zmienil aj miestneho fotografa Jakuba Markech, známeho pod menom Lousy Auber, ktorý viedol skupinu maliarov, ktorí natreli fasádu hotela nápadnou monochromatickou nástennou maľbou.
Markech tak vystihol nielen samotnú budovu, ale aj jeho rodné mesto, východoeurópske mesto, ktoré sa konečne zbavilo posledných pozostatkov komunizmu.
The New York Times sa pozeral na Bratislavu hlavne cez lokálny dizajn a módu. V článku boli poukázané aj lokálne značky a obchody, ako je napríklad obchod Slavica, ktorý vlastní Ivica Jusková a zameriava sa na predaj dizajnových kúskov a šperkov, modranskej keramiky a oblečenia lokálnych značiek.