Kedy sa dočkajú Dlhé diely parkovacej politiky a čo sa zmení pre Líščie údolie? Novinky v PAAS v Karlovej Vsi

Parkovanie Karlova ves paas

Parkovací systém PAAS, ktorý už zmenil situáciu v mnohých častiach Bratislavy, na Dlhých dieloch zatiaľ nepribudne. V Karlovej Vsi však už čoskoro dôjde k rozšíreniu parkovacích zón, čo vyvoláva otázky i vášne. Mnohí obyvatelia sa cítia obídení, keďže o zmenách rozhodovali bez väčšej informačnej kampane.

Parkovanie v bratislavskej Karlovej Vsi prechádza zásadnou premenou, no nie všade rovnako rýchlo. Systém regulovaného parkovania PAAS, ktorý má podľa samosprávy zlepšiť situáciu pre rezidentov, sa na Dlhých dieloch spustí najskôr v roku 2026. Kým sa tak stane, rozšírenie existujúcich parkovacích zón už v tomto roku pocítia obyvatelia iných ulíc.

V prvej fáze dôjde k rozšíreniu zóny KV2 o Líščie údolie, konkrétne v úseku pri Iuvente. V rámci zóny KV1, ktorá pokrýva celé Dlhé diely, sa pristúpi k jej postupnému spúšťaniu.

Ako uviedol Peter Bubla z Oddelenia komunikácie a marketingu hlavného mesta, aktuálne sa pripravuje prvá podzóna, ktorá zahŕňa územie medzi ulicami Karloveská, Kuklovská, Nad lúčkami, Tománkova, Janotova a Molecova. Táto časť má byť navrhnutá v súlade s už fungujúcou zónou KV2.

Mesto zatiaľ nevie presne určiť, koľko nových parkovacích miest v tejto oblasti vznikne. Podľa Bublu však bude cieľom využiť priestor efektívne, a to pri dodržaní všetkých technických noriem. Zároveň sa plánuje, že nové zóny prinesú aj zmeny v pravidlách – parkovanie bude počas nedele regulované od 18.00 do polnoci. Toto opatrenie by malo byť časom zavedené aj do už fungujúcej zóny KV2.

Samotné rozšírenie zóny o Líščie údolie reflektuje spätnú väzbu obyvateľov. Projektant podľa magistrátu zapracúva pripomienky občanov do finálnej dokumentácie, pričom aktiváciu v tejto oblasti možno očakávať na prelome leta a jesene tohto roka. Otázky však vyvolala samotná forma komunikácie o zmenách.

Hoci mesto zverejnilo možnosť pripomienkovať nové všeobecne záväzné nariadenie 15. mája, termín na zaslanie pripomienok bol len do 26. mája. Väčšia informačná kampaň však chýbala, čo spôsobilo, že viacerí obyvatelia o tejto možnosti vôbec nevedeli.

Reakcie verejnosti na sociálnych sieťach sú zmiešané. Kým niektorí zavedenie PAAS vítajú ako spravodlivý systém, ktorý pomáha rezidentom, iní ho vnímajú ako nástroj na obmedzenie vlastníkov áut. Kritiku vyvoláva aj fakt, že PAAS postupne vytláča nerezidentov do ulíc, kde regulácia ešte neplatí, čím sa zhoršuje situácia v susedných lokalitách.

Ľudia sa sťažujú, že parkovanie je už teraz komplikované a zrušenie ďalších miest kvôli cyklotrasám či výstavbe garáží problém len prehlbuje.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk