Karlovešťan parkoval v križovatke a čakal pochopenie, keď sa posťažoval na odťah. Namiesto toho prišla lavína kritiky

Karlova ves baníkova karlovaeská parkovanie
Foto: ilustračné, Google.maps.com

Muž z Karlovej Vsi sa na sociálnej sieti sťažoval, že mu sused zavolal odťahovku. Namiesto podpory sa však dočkal tvrdej kritiky. Obyvatelia mu vyčítali, že parkoval v križovatke, porušil dopravné predpisy a spoliehal sa na to, že neskoré nočné hodiny ospravedlnia jeho parkovanie.

Diskusia v jednej z lokálnych skupín pre Karlovu Ves a Dlhé diely sa v priebehu niekoľkých hodín zmenila na búrlivú výmenu názorov o parkovaní, doprave aj životnom štýle v Bratislave. Obyvateľ, ktorý vystupoval anonymne, sa posťažoval, že mu neznámy sused zavolal odťahovú službu a jeho auto skončilo na odťahovke. Tvrdil, že vozidlo zaparkoval neskoro v noci, keď podľa neho „nebolo kde odstaviť“. Za odťah a pokutu zaplatil spolu 230 eur a v príspevku ironicky „poďakoval“ tomu, kto ho nahlásil.

Reakcie komunity však neboli také, aké očakával. Väčšina diskutujúcich sa postavila na stranu suseda a upozornila, že vozidlo stálo v križovatke, v protismere a mimo vyznačených parkovacích miest. Viacerí mu pripomenuli povinnosť dodržiavať minimálnu päťmetrovú vzdialenosť od križovatky, ktorú ustanovuje zákon.

V diskusii zaznelo aj to, že práve takéto parkovanie môže obmedziť výhľad vodičom a ohroziť bezpečnosť premávky. „Hentak parkovať tak sem radšej ani nepíšem a nechválim sa vlastnou hlúposťou,“ zneli niektoré komentáre.

Niektorí obyvatelia mu poradili, že v okolí je dostupné nočné parkovanie pri obchodnom dome, kde je možné zaparkovať za symbolické euro. Podľa nich by mu to ušetrilo nielen peniaze, ale aj nepríjemnú verejnú debatu.

Téma sa však rýchlo rozšírila z jedného incidentu do širšej spoločenskej diskusie o tom, či má auto v meste ešte zmysel. Viacerí diskutujúci tvrdili, že vlastníctvo auta nie je „ľudské právo“ a že mestské prostredie už dlhodobo nezvláda rastúci počet vozidiel. Argumentovali tým, že vodiči by mali viac využívať MHD alebo bicykel a nespoliehať sa na to, že ich potreba rýchleho presunu preváži nad pravidlami.

Naopak, druhá skupina obyvateľov reagovala podráždene. Zastávali názor, že mnohí ľudia auto potrebujú na dochádzanie za prácou mimo mesta, na prevoz detí či pracovného náradia. Poukazovali aj na dlhšie cestovné časy MHD, nedostatočné spojenia alebo na každodenné situácie, keď MHD podľa nich nie je realistickou alternatívou.

Diskusia sa postupne vyostrila – zazneli argumenty o bezpečnosti SUV vozidiel, vysokej cene parkovania, stave ciest či o tom, že cyklotrasy v meste zaberajú priestor na úkor automobilovej dopravy. Niektoré komentáre boli ironické, iné emotívne a miestami osobné.

Pod pôvodným príspevkom sa nakoniec vytvoril obraz Bratislavy, ktorá je rozdelená na dve skupiny – na tých, ktorí považujú auto v meste za prežitok, a na tých, ktorí si bez neho nevedia predstaviť každodenné fungovanie. Isté však je, že incident s odtiahnutým autom otvoril jednu z najcitlivejších tém bratislavských sídlisk: kde parkovať a ako sa navzájom rešpektovať v priestore, ktorý zdieľajú tisíce ľudí.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk