Developer J&T Real Estate predstavil koncept Spojená Bratislava, ktorý vyjadruje jej víziu rozvoja hlavného mesta v nasledujúcich rokoch, pričom vychádza zo schválenej koncepcie rozvoja mesta.
„Sme presvedčení, že aktivizáciou a oživením prepojeného nábrežia na ľavom brehu cez existujúci River Park, Zuckermandel, Staré Mesto a Euroveu, a vytvorením živej nábrežnej zóny v rozvojovom území Nové Lido, sa centrum mesta môže postupne ‚preliať‘ cez zónu Pribinova na pravý breh Dunaja a pritiahnuť tak doteraz izolovanú Petržalku bližšie k mestu,“ vysvetľuje podstatu Spojenej Bratislavy Peter Korbačka z J&T Real Estate. „Atraktívne nábrežie spojí Bratislavu nielen fyzicky, ale postupne aj v mysliach ľudí, pričom zmení Bratislavu na skutočné mesto na Dunaji,“ dodáva.
Realizácia pripravovaných projektov J&T Real Estate
Spoločnosť chce rozšírením polyfunkčného komplexu Eurovea a vybudovaním novej štvrte v rozvojovej zóne Nové Lido vytvoriť nové moderné centrum mesta na oboch stranách Dunaja. Vzniknúť by tak mala ekonomicky prosperujúca a turisticky atraktívna zóna s vysokou diverzitou funkcií a prínosmi v ekonomickej aj sociálnej oblasti.
Električka aj nový peší most
Spojená Bratislava znamená aj kvalitná dopravná obslužnosť a bezproblémový a plynulý pohyb – teda možnosť zvoliť si kombináciu viacerých spôsobov presunu v meste.
Hlavným urbanistickým motívom rozvoja nábreží na oboch stranách Dunaja je centrálna os, ktorá prepája protiľahlé hlavné námestia pri Eurovei v existujúcej zóne Pribinova a v zóne budúceho Nového Lida. Zhmotnením tejto osi by mal byť nový peší most, ktorý by sa zároveň stal symbolom prepojenia jadra nového centra mesta. Námestia, v budúcnosti prepojené peším mostom, vytvoria jeden kontinuálny verejný priestor, ktorý bude ťažiskom nového vzťahu Bratislavy k rieke.
Dôležitou súčasťou zámerov na oboch stranách Dunaja je z pohľadu J&T rozvoj verejnej dopravy. V návrhu sa uvádza 4,2 kilometra nových električkových trás a osem zastávok. Spoločnosť ich chce postaviť do roku 2022.
Tento termín by mohol byť naplnený, ak J&T dostane štatút významnej investície. Ak nie, výstavba by mohla trvať dlhšie.
Električka by mala v budúcnosti prechádzať jadrom ľavobrežného centra mesta medzi Eurovea a SND, ako aj cez pravobrežné centrum na Novom Lide, a navzájom ich prepájať. Dobudovaním okružného systému električiek cez Pribinovu a Košickú ulicu smerom na radiálu centrum – Ružinov môže byť raz Nové Lido ako aj samotná Petržalka pohodlne prepojená nielen s centrom mesta, Dúbravkou, Račou, Ružinovom a Zlatými pieskami, ale v budúcnosti aj s areálom Slovnaftu a Vrakuňou.