Hovoriť lehoty a termíny, kedy začnú s modernizáciou Karloveskej radiály v hlavnom meste, by bolo v tejto chvíli nesprávne. Pred novinármi to po utorňajšom kontrolnom dni v Dopravnom podniku Bratislava povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Úsek električkovej trate sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou. Ako ďalej dodal, modernizácia je veľký projekt, ktorý možno porovnať k rekonštrukcii Starého mosta a prvej etapy električky do bratislavskej Petržalky. Primátor poznamenal, že mesto postupuje tak, aby bolo všetko dobre pripravené.
Magistrát koncom minulého roka odhadoval, že začať by mohli na jar tohto roku. Začiatkom apríla však primátor Nesrovnal pred novinármi spresnil, že mesto začne na jar spúšťať procesy. Bratislavský mestský poslanec Branislav Kaliský tvrdí, že so stavebnými prácami na modernizácii Karloveskej radiály tento rok nezačnú. Problém je podľa neho so začiatkom verejného obstarávania i s administratívou, ktorá dlho trvá.
Aj podľa starostky Karlovej Vsi Dany Čahojovej to s modernizáciou Karloveskej radiály nevyzerá dobre. „Na obnovu tejto trate netrpezlivo čakajú nielen obyvatelia Karlovej Vsi, ale aj ostatných bratislavských mestských častí,“ zhrnula starostka s tým, že ak s obnovou začnú v roku 2018, keď budú komunálne voľby, nebude to dobre. „Stavbu bude chcieť mesto čím skôr dokončiť a obávame sa scenára, aby to nebolo na úkor kvality,“ dodala starostka.
Hovorkyňa bratislavského magistrátu Zuzana Onufer vo štvrtok uviedla, že mesto už má modernizáciu radiály stavebné povolenia, vypracovanú projektovú dokumentáciu a pripravujú podklady pre vyhlásenie verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby.