Dozorná rada bratislavskej mestskej spoločnosti Odvoz a likvidácia odpadu (OLO) sa v utorok na svojom zasadnutí zaoberala aj nelegálnou skládkou odpadu na Lieskovskej ceste v Podunajských Biskupiciach.
Ako ďalej informovala Henrieta Dvorská z miestneho úradu mestskej časti Bratislava – Vrakuňa, rada riešila zmluvné vzťahy s firmou Vassal EKO, ktorá dočasne pre mestskú spoločnosť triedi a lisuje papier a plasty. Areál, v ktorom to robí, je neďaleko nelegálnej skládky.
„Predstavenstvo nás informovalo, že dva zmluvné vzťahy s touto firmou už boli ukončené. Ďalšie zmluvy sme požiadali prehodnotiť a vypracovať právnu analýzu v prípade výpovede, teda aké by mohli byť finančné dopady na spoločnosť OLO. Takisto čakáme na výsledky inšpekcie zo životného prostredia. Ak došlo k pochybeniam, budeme žiadať ďalšie opatrenia,“ uviedol ďalej predseda dozornej rady spoločnosti OLO a zároveň starosta Vrakune Martin Kuruc. Ako ďalej dodal, dozorná rada už požiadala spoločnosť Vassal EKO, aby skládku v Podunajských Biskupiciach zlikvidovala na vlastné náklady, k čomu sa spoločnosť už minulý týždeň zaviazala.
Nákup oblečenia
Dozorná rada OLO sa v utorok okrem nelegálnej skládky v Podunajských Biskupiciach zaoberala tiež nákupom pracovných odevov za 16-tisíc eur bez DPH. Zákazka mala obsahovať saká, košele a obleky pre šestnásť členov manažmentu spoločnosti nadštandardnej kvality. Dozorná rada požiadala o vyvodenie zodpovednosti voči zamestnancovi spoločnosti, ktorý obstarávanie zadával.
Ďalšou vecou, ktorú rada v utorok na zasadnutí riešila, bol operatívny lízing dvadsiatich osobných automobilov. Dozorná rada požaduje preskúmanie obstarávania Úradom pre verejné obstarávanie a dá si zároveň vypracovať konkurenčné ponuky, ktoré by preukázali hospodárnosť alebo nehospodárnosť nákupu. Žiada tiež vyvodenie personálnej zodpovednosti voči tým zamestnancom, ktorí predmetné podklady pre obstarávanie pripravovali a zabezpečovali. „Ak zamestnanec porušil platné predpisy, musí niesť zodpovednosť,“ vyhlásil predseda dozornej rady spoločnosti OLO Martin Kuruc.