Dotazník o okolí Chorvátskeho ramena zatiaľ vyplnilo vyše päťsto ľudí

električková trať, Petržalka
ilustračné: www.bratislava.sk

Do dotazníka o rozvoji územia okolo Chorvátskeho ramena v Petržalke sa zatiaľ zapojilo vyše päťsto ľudí. Najväčší záujem majú Petržalčania, ktorí tvoria 85 percent respondentov.

Mesto Bratislava chce zapojiť verejnosť do procesu rozhodovania o využití územia, ktoré bude súčasťou druhej etapy predĺženia električkovej trate až po Janíkov dvor. Hlasovanie spustili 12. februára, občania môžu do 19. marca vypĺňať online dotazník, ktorý vyhodnotí tím odborníkov a podnetné návrhy zapracuje do urbanistickej štúdie. Pre ľudí pripravili aj informatívny web o stave spracovania štúdie.

Garantkou participatívnych procesov je hlavná architekta mesta Ingrid Konrad. Podľa nej je participácia verejnosti pridanou hodnotou plánovacieho procesu pri zohľadňovaní požiadaviek domácich rezidentov, ktorí najlepšie poznajú svoje okolie. Stránku vytvorili pre predstavenie urbanistickej štúdie územia a občianskej participácie, v rámci ktorej robia prieskum verejnej mienky formou dotazníka. Ten záujemcovia nájdu TU.

Výsledky zapracujú do urbanistickej štúdie

Dotazník vyhodnotí nezávislý tím odborníkov a vyhodnotené výstupy zapracujú do návrhu urbanistickej štúdie, ktorú predstavia verejnosti a v budúcnosti bude slúžiť ako podklad pre zmeny a doplnky aktuálneho územného plánu mesta. Pomôže tiež k spracovaniu podrobnejších územných plánov zón, ktoré jasne a pevne stanovia, čo sa kde môže stavať, kde a v akom rozsahu sa má zachovať alebo rozvíjať zeleň a aké funkcie územia sú prípustné.

Hovorkyňa Bratislavy Zuzana Onufer pripomenula, že v súvislosti s plánovanou výstavbou novej električkovej trate v tomto koridore spracováva hlavné mesto urbanistickú štúdiu. Jej úlohou je prehodnotiť urbanistický rozvoj tohoto územia okolo električkovej trate z hľadiska súčasne platného územného plánu mesta z roku 2007. Urbanistická štúdia s názvom Riešenie centrálnej rozvojovej osi Petržalky sa zameriava na získanie názorov na ekologický a urbanisticko-architektonický potenciál územia. Zameriava sa tiež na koordináciu s mobilitou v území, s pešou a cyklistickou dopravou, MHD i s automobilovou dopravou.

Potrebnú sú povolenia

V súvislosti so začiatkom výstavby II. etapy električkovej trate do Petržalky, stavby Nosný systém MHD, prevádzkový úsek Janíkov dvor – Šafárikovo námestie v Bratislave, 2. časť Bosákova ulica – Janíkov dvor, hlavné mesto v súčasnosti pracuje na projektovej dokumentácii a získaní povolení v zmysle stavebného zákona. „Bez uvedených povolení nie je možné vypísať verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby,“ dodala Onufer s tým, že dôležité je aj financovanie stavby cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra (OPII). Žiadosť o nenávratný finančný príspevok z EÚ zdrojov podajú prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorý je riadiacim orgánom OPII. „Je to prioritný projekt hlavného mesta, mesto sa mu venuje tak, aby bol projekt úspešne ukončený do konca roka 2023,“ ukončila hovorkyňa Bratislavy.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk