Z dopravných systémov je nadzemná elektrická dráha, ktorá by v hlavnom meste SR Bratislave spojila oba brehy Dunaja, najlacnejšie riešenie. Pred novinármi to vo štvrtok na odbornej konferencii o doprave v Bratislave povedal výkonný riaditeľ spoločnosti HB Reavis pre Slovensko Adrián Rác.
Na základe právoplatného stavebného povolenia začne spoločnosť HB Reavis v lete s výstavbou novej autobusovej stanice Nivy, zároveň navrhuje aj doplnkové dopravné riešenie v podobe nadzemnej elektrickej dráhy. Ako ďalej Rác spomenul, z investície do dráhy očakávajú aj návratnosť, sú si však vedomí toho, že sa im to bude vracať dlhé roky. „Odhadujeme milión až 1,5 milióna eur ročne len na prevádzkové náklady,“ doplnil Rác.
Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo uviedol, že lanovka v jednom smere prepraví tri- až štyritisíc ľudí za hodinu, električka štyri až šesťtisíc ľudí. „Znamená to, že tento systém by mohol byť doplnkovou alternatívou k električke,“ pripomenul s tým, že hovoriť treba aj o tom, či nový druh dopravy bude dosť rýchly a či trasu dráhy budú vedieť predĺžiť.
Vyriešiť podľa neho treba aj to, kto bude lanovku prevádzkovať, koľko to bude stáť a či sa ju vôbec oplatí v meste stavať. „Vhodné by bolo, aby sa investor zamyslel nad tým, či nespojiť sily s mestom, a financie, ktoré chce dať na lanovku, neinvestovať radšej do rozvoja električkovej dopravy. Napojili by tak autobusovú stanicu na električkovú sieť,“ reagoval Martin Fundárek z občianskeho združenia Lepšia doprava.