Reaguje tak na vyjadrenie predsedu odborovej organizácie Autošofér Jozefa Hitku.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) vyvrátil informácie o hroziacom štrajku svojich zamestnancov. Reaguje tak na vyjadrenie predsedu odborovej organizácie Autošofér Jozefa Hitku, ktorá žiada dorovnanie miezd na výšku inflácie 12,8 percenta a zastavenie prepúšťania pracovníkov v robotníckych profesiách. „Ak táto náprava nebude v krátkom čase urobená, odborová organizácia pripraví podmienky na výstražný štrajk,“ uviedol Hitka.
„Napriek neľahkej situácii samosprávy spôsobenej energetickou krízou a legislatívnymi zmenami vlády sa podarilo ešte v apríli dospieť k vzájomnej dohode s troma hlavnými relevantnými odborovými organizáciami zastupujúcimi vyše 90 percent odborovo združených zamestnancov DPB,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca DPB Martin Chlebovec.
Odbory Autošofér hrozia štrajkom zamestnancov Dopravného podniku Bratislava, dôvodom je plat
Ako dodal, žiadna z týchto troch odborových organizácií DPB neavizuje štrajkovú pohotovosť, preto nehrozí štrajk, ktorý by významne zasiahol do fungovania MHD.
Absurdné požiadavky
Podľa hovorcu si už v minulosti Odbory Autošofér kládli absurdné požiadavky, ktoré ohrozovali stabilitu výpravy spojov a paradoxne by znamenali zhoršenie pracovných podmienok pre zamestnancov. „Ich štrajk v roku 2019 nakoniec dopadol fiaskom, pričom slúžil iba na vlastnú prezentáciu predsedu tejto odborovej organizácie,“ poznamenal Chlebovec.
Tri hlavné odborové organizácie podľa hovorcu uzatvorili s DPB dodatok ku kolektívnej zmluve platný od 1. júla. „Pri spočítaní jednotlivých zložiek navýšenia (navýšenie základných tarifných sadzieb, rozšírenie vekového automatu, priblíženie vybraných robotníckych profesií k trhovému priemeru, dochádzkový a nadčasový bonus pre vodičov) predstavuje priemerná valorizácia miezd v DPB 12,8 percenta,“ uvádza Chlebovec.
Odzrkadľuje to úpravu, ktorú navrhovali zástupcovia zamestnancov. Vekový automat vytvára základ pre motiváciu ostať pracovať v DPB aj po viac ako 12 rokoch.
Údržba DPB
„Údržbu DPB vykonáva aj naďalej v rozsahu predpísaných servisných úkonov a vozidlá mestskej hromadnej dopravy (MHD) pravidelne prechádzajú cez servisné prehliadky,“ reagoval Chlebovec na vyjadrenie Hitku o tom, že prepúšťaným zamestnancov v robotníckych profesiách sa údržba vozidlového parku nevykonáva podľa požiadaviek výrobcu vozidiel.
„Optimalizácia robotníckych profesií sa premietla do efektívnejších a pre zamestnancov priaznivejších pracovných zmien – zmenou z nočných najmä na denné, čo neznamená pokles kvality údržby,“ doplnil hovorca DPB.