Jeden z obyvateľov uviedol, že si maľoval sám čiary na chodníku pred niekoľkými rokmi, aby vedel, koľko je 1,5 m na chodníku.
Zákaz parkovania na chodníkoch platí od 1. októbra vo všetkých bratislavských mestských častiach. Pred spustením novinky boli vodiči dostatočne vopred informovaní a mestské časti pre nich vyznačovali nové parkovacie miesta.
Miestny úrad vo Vajnoroch vyznačoval taktiež na viacerých uliciach pre miestnych vodičov nové miesta. Ako však vysvitlo, nie všetky namaľovala samospráva.
Falošné parkovacie miesta
Prišlo sa totiž na to, že niektorí vodiči si sami vyznačujú parkovacie státia, na ktoré pridali EČV svojich áut. Príkladom je dopravné značenie na fotografii.
Samospráva tvrdí, že o týchto dopravných značeniach nerozhodol žiadny kompetentný správny orgán. „Sú dielom umeleckej činnosti niekoľkých spoluobčanov, ktorí budú mať pravdepodobne od dopravných inžinierov veľmi ďaleko,“ napísali vajnorský úrad.
Do vyznačenia parkovacích miest zasahujú viaceré orgány. Legálne vodorovné dopravné značenie je platné len v súvislosti so zvislým dopravným značením.
Samospráva žiada „dopravných inžinierov“, aby viac nekreslili čiary ani nápisy na cestách. Ak niekto vyznačuje falošné dopravné značenia, polícia ich nebude rešpektovať a dokonca môže ísť o poškodzovanie cudzieho majetku.
Názory obyvateľov
Pán Martin sa v diskusii priznal, že aj on nakreslil čiary na chodník pred 8 rokmi. „Prečo? Aby som vedel, pokiaľ parkovať, aby som nechal na chodníku 1,5 metra pre chodcov a zároveň aby sme sa so susedmi vedeli zmestiť dve autá medzi dva vjazdy,“ odôvodnil.
Mestská časť by značenie miest mala nechať podľa pani Margity na občanov z daných ulíc, pretože oni vedia najlepšie, kde sa parkuje. Ak je dostatok miesta pred domom, nevidí v kreslení čiar žiadny problém, pretože by tým nikoho neobmedzila.
Pán Jozef pripomenul, že cieľom zákona o zákaze parkovania na chodníkoch je, aby autá zmizli z chodníkov aj ulíc, čím naznačil, že nesúhlasí so svojvoľným kreslením čiar.