Dopravné projekty môžu v lete v meste spôsobiť kolaps dopravy, tvrdí Uhler

Dopravná zápcha, Šancova ulica
ilustračné: SITA

Počas tohtoročného leta sa v hlavnom meste môžu stretnúť viaceré dopravné projekty a podľa predsedu Komisie dopravy a informačných systémov hlavného mesta SR Bratislavy Jozefa Uhlera to môže spôsobiť dopravný kolaps.

Ako ďalej povedal novinárom, patria sem uzavretie cesty pred autobusovou stanicou, ďalšou je rekonštrukcia Karloveskej radiály, ktorá preťaží Karloveskú ulicu a nábrežie. „Dôležitým projektom bude rekonštrukcia cesty na Moste SNP, kde je možné, že most na nejaký čas uzavrú úplne. Ak sa toto všetko stane, v tomto prípade stretne, plus pribudne rekonštrukcia ciest, ktorú mesto plánuje, môžu nastať vážne dopravné problémy,“ upozorňuje Uhler.

Ako ďalej spomenul, ešte však neukončili všetky verejné obstarávania, ktoré s tým súvisia. Keď ich ukončia a uzavrú zmluvy, potom bude jasné, kedy s prácami začnú. „Je vysoko pravdepodobné, že sa nám tieto projekty stretnú v jednom čase, v lete počas prázdnin,“ dodal s tým, že preťažené bude nielen nábrežie v oboch smeroch, ale aj mosty. Uhler predpokladá veľké dopravné zápchy aj okolo Mlynských nív. „V tomto prípade by bolo lepšie, aby Bratislavčania využívali viac verejnú dopravu,“ poznamenal.

Iveta Kešeľáková z tlačového oddelenia bratislavského magistrátu uviedla, že v súvislosti s plánovanou opravou cesty na Moste SNP, modernizáciou Karloveskej radiály i rekonštrukciou autobusovej stanice a okolia Mlynských nív mesto pracuje na pláne organizácie dopravy so všetkými zapojenými orgánmi. Rokovania podľa nej pokračujú a bolo by predčasné hovoriť o konkrétnych termínoch začiatku stavebných prác. „V spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava a Krajským dopravným inšpektorátom hlavné mesto hľadá spôsoby ako pri týchto dopravných projektoch čo najviac eliminovať negatívne dopady na dopravu v Bratislave,“ ukončila Kešeľáková.

V rámci obnovy Karloveskej radiály budú modernizovať súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka. Úsek električkovej trate sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera-Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou. Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra.

Stavebníkom je hlavné mesto. Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule s aktuálnymi informáciami, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše. Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur.

Termín začiatku opravy cesty na Moste SNP v Bratislave stále nie je známy. Pôvodne chceli cestu opravovať vlani, urobiť to však nestihli. Začiatkom februára primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal spomenul, že oprava cesty na Moste SNP je náročná na čas a komunikovali o nej aj s políciou. „Povedali, aby sme na rekonštrukciu využili prázdniny. Čiže, asi takto budeme postupovať,“ poznamenal. Celková suma za opravu vozovky na Moste SNP sa hýbe vo výške približne od jedného do 1,3 milióna eur.

Na základe právoplatného stavebného povolenia začne spoločnosť HB Reavis v lete s výstavbou novej autobusovej stanice Nivy. Ako informovala Martina Jamrichová z HB Reavis, investora projektu, spoločnosť tiež plánuje začať so stavebnými prácami na obnove ulice Mlynské nivy. Podľa plánu by mohli mať Bratislavčania už v roku 2018 nový bulvár Mlynské nivy a v roku 2020 novú autobusovú stanicu.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk