Mestská časť Bratislava – Nové Mesto pred takmer troma mesiacmi predstavila zámer na revitalizáciu Tržnice na Trnavskom mýte. Ako informuje Jakub Lazarčík z referátu komunikácie mestskej časti, do výzvy na nových nájomcov sa prihlásilo viac ako 60 záujemcov, s ktorými vedenie Tržnice aktuálne rokuje. Postupnými krokmi sa má z nej opäť stať obľúbené miesto nákupov a stretnutí.
„Dlhoročné poddimenzované investície do údržby, chýbajúca stratégia, ale aj samotný vek budovy majú za následok, že Tržnica stratila na atraktivite a vytratila sa z mentálnej mapy obyvateľov mesta a mestskej časti,“ uviedol Lazarčík. Napraviť to má plán revitalizácie, ktorý okrem riešenia technického stavu budovy počíta aj s reformou manažmentu Tržnice a doplnením kultúrno-spoločenského programu.
Jedným zo zásadných krokov je podľa samosprávy poskytnutie priestorov Tržnice na organizáciu zimnej edície Urban Marketu, ktorý sa uskutoční od 6. do 8. decembra. Podľa starostu Nového Mesta Matúša Čupku je Urban Market skvelá ukážka toho, ako by Tržnica mohla fungovať do budúcna. Popri ponuke stálych nájomcov ju zaplnia aj rôzne špecializované trhy, koncerty, výstavy a iné podujatia, ktoré prilákajú nový typ návštevníkov.
Podujatie prinesie do Tržnice viac ako stovku predajcov dizajnových produktov a jeho súčasťou bude aj kultúrny program a street food zóna. Na programe je aj diskusia o budúcnosti Tržnice, ktorá sa bude konať v sobotu 7. decembra od 17:30 do 18:30. S plánom revitalizovať Tržnicu sa verejnosť môže oboznámiť aj v takzvanom Tržnica HUBe, ktorý vznikol na prízemí prevádzky.