Podmienkou je vyplnenie registračného formulára na webovej stránke.
Daňovníci, ktorí v Bratislave vlastnia nehnuteľnosť, budú môcť tento rok zaplatiť daň z nehnuteľnosti aj formou digitálnej platby.
Ako informovala hovorkyňa hlavného mesta Dagmar Schmucková, daň budú môcť online zaplatiť všetci, ktorí vyplnia registračný formulár na webovej stránke.
Registrácia bude možná do 3. apríla a od polovice apríla dostanú daňovníci platobný e-mail so všetkými potrebnými informáciami o platbe.
Viac elektronických služieb
Novinku pripravil tím z oddelenia inovácií a digitálnych služieb v spolupráci s oddelením daní, miestnych poplatkov a licencií.
„Cieľom mesta je prinášať viac elektronických služieb, ktoré uľahčia vybavovanie žiadostí a ušetria čas obyvateľom aj zamestnancom úradu,“ vysvetlila hovorkyňa.
Pilotný projekt online platby
V roku 2021 spustila Bratislava ako správca daní z nehnuteľností pilotný projekt online platby.
„Službu využilo prvých 450 obyvateľov. Na základe ich spätnej väzby a pozitívnej skúsenosti mesto tento rok službu otvára pre všetkých obyvateľov, ktorých sa povinnosť platby dane z nehnuteľnosti týka,“ skonštatovala Schmucková.
Povinnosť platby majú fyzické a právnické osoby, ktoré minulý rok predali, darovali, dostali do daru nehnuteľnosti, alebo tí, ktorí skolaudovali rozostavanú nehnuteľnosť.
Registračný formulár
Po prihlásení sa cez registračný formulár sa následne overia fyzické osoby. „Daňovníci, ktorí kúpili nehnuteľnosť v uplynulom roku a nie sú ešte zaevidovaní v internom systéme, dostanú upozornenie,“ spresnila hovorkyňa.
Ako dodala, systém všetkých registrovaných upozorní aj v prípade, že daňovú povinnosť má napríklad manžel, manželka či iný rodinný príslušník, ktorý podával daňové priznanie za spoločnú domácnosť.
Platobný e-mail s podrobnosťami
Po úspešnej registrácii bude mesto od 15. apríla rozposielať platobný e-mail s podrobnosťami o dani z nehnuteľnosti a informáciami o platbe.
Daň bude možné zaplatiť prostredníctvom QR kódu, platobnej brány alebo štandardným bankovým prevodom.
„Systém funguje cez zabezpečenú zónu, všetky detaily budú k dispozícií po overení totožnosti daňovníka (cez SMS),“ poznamenala Schmucková s tým, že systém ponúka aj možnosť nastaviť si pripomienku na zaplatenie či uhradenie splátky, samozrejmosťou je aj potvrdenie o zaplatení.
Rozhodnutie o dani z nehnuteľností
Všetci daňovníci, ktorí využijú online platbu na zaplatenie dane z nehnuteľnosti, počas mája a júna dostanú aj fyzické rozhodnutie o dani z nehnuteľností.
Vyplýva to zo súčasnej legislatívy, na základe ktorej mesto Bratislava ako správca dane musí doručovať rozhodnutie o vyrubení dane z nehnuteľnosti aj do vlastných rúk.
„Pri využití digitálnej platby nie je nič potrebné opätovne uhrádzať. Zamedziť posielaniu rozhodnutí Bratislava aktuálne nemôže, v prípade pozitívnej spätnej väzby od daňovníkov je však pripravená iniciovať úpravu platných zákonov,“ uzavrela hovorkyňa mesta.