Na legendárnych autobusoch sa budú môcť Bratislavčania v deň rozlúčky aj previezť.
Ak ste bývali v hlavnom meste už pred viac ako 30 rokmi, zrejme ste cestovali autobusmi Karosa B741. Išlo o kĺbové mestské autobusy, ktoré sa vyrábali od roku 1991.
Krátka história Karosov
Ako uvádza Dopravný podnik Bratislava (DPB) na webe, predchodcom autobusu bola Karosa ŠM 16,5, ktorá sa však do sériovej výroby koncom 60. rokov nedostala. Karosa ponúkla mestský kĺbový autobus až po 10 rokoch od spustenia sériovej výroby autobusov Karosa radu 700.
Karosa B741 sa do roku 1997 vyrobila v rôznych verziách, odlišovali sa najmä zabudovanými motormi a prevodovkami. Svetlo sveta uzrelo viac ako 600 autobusov.
DPB nakúpil autobusy Karosa B741 medzi rokmi 1991 – 1995. Poslednou sériou je tá z roku 1995, ktorá zároveň uzavrela dodávky týchto vozidiel. Od roku 1982 ich mal DPB k dispozícii 708.
Do autobusov sa zmestilo približne 150 ľudí, sadnúť si mohlo 43 cestujúcich. Nastupovalo sa štyrmi dverami. Autobusy mali dĺžku 17355 mm, šírku 2500 mm a výšku 3165 mm.
Rozlúčka s Karosami
V sobotu 2. apríla môžete prísť dať autobusom Karosa definitívne zbohom. DPB si pri tejto príležitosti pripravil rozlúčkovú jazdu a prehliadku vozidiel. Rozlúčka s Karosami bude poslednou spomienkou na legendárne autobusy.
Štartovať sa bude o 10.00 hod. z Hlavej stanice. Okružná jazda povedie až na Letisko M. R. Štefánika, kde si budú môcť návštevníci prezrieť expozíciu autobusov.