Od pondelka 18. februára sa na trati Bratislava – Komárno postupne navýši kapacita vlakov RegioJet.
V najfrekventovanejšej rannej špičke pribudnú desiatky miest na sedenie, ktoré cestujúcim zabezpečia komfortnejšie každodenné dochádzanie do hlavného mesta. Je to výsledok rokovaní ministerstva dopravy so súkromným dopravcom RegioJet. Ide tak o prvú fázu navyšovania kapacity na tejto trati, pričom sa obe strany dohodli na ďalších krokoch, ktorých cieľom je nasadenie poschodových vlakov.
„Teší ma, že ľudia pocítia zvýšenie kapacity, keďže v rannej špičke pribudnú desiatky miest na sedenie. Konkrétne hovoríme o navýšení v priemere o 100 miest v najvyťaženejších vlakoch. Hlavné je, že sme dosiahli výsledok, ako sme sľúbili, a v našej snahe zabezpečiť ľuďom komfort a bezpečné cestovanie budeme pokračovať aj naďalej,“ uviedol minister dopravy a výstavby Arpád Érsek.
„RegioJet sa snažil prísť s riešením, ktoré umožní čo najrýchlejšie navýšiť kapacity spojov v špičke. Trať Bratislava – Komárno predstavuje z hľadiska nárastu počtu cestujúcich európsky unikát a prevádzka na tejto trati je hustotou spojenia už teraz obdobná, ako na mestských železniciach typu S-Bahn v Nemecku či Rakúsku,“ dodáva Aleš Ondrůj, tlačový hovorca RegioJet.
Ministerstvo dopravy intenzívne rieši situáciu tohto vlakového spojenia
Avizované poschodové vlaky budú nasadzované postupne v ďalšom kroku, hneď ako dôjde k uzatvoreniu zmluvy o ich odkúpení od nemeckých železníc a vozne získajú technickú licenciu na prevádzku na Slovensku. Celkovo obidve strany našli riešenie, ktoré umožní postupne v konečnej fáze zvýšiť v najvyťaženejších vlakoch počet miest na sedenie o 100 až 150, čím sa výrazne zlepší kvalita cestovania.
Ministerstvo dopravy intenzívne rieši situáciu na frekventovanej železničnej trati Bratislava – Komárno. Za posledných 5 rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava – Komárno takmer zdvojnásobil a v porovnaní s predchádzajúcim rokom narástol iba v roku 2018 počet cestujúcich o 1 milión.
Situáciu na trati však komplikuje fakt, že ide o jednokoľajnú trať, kde treba zabezpečiť priepustnosť všetkých už existujúcich vlakových súprav. Preto ministerstvo dopravy pracuje na ďalších, finančne aj časovo rýchlo vykonateľných opatreniach, ktoré by zlepšili priepustnosť na trati a znamenali tak viac odvezených ľudí.