Podvodníci používajú v telefonátoch rôzne výhovorky a zameriavajú sa prevažne na starších ľudí.
Záhorská Bystrica v poslednej dobe zaznamenala viacero podozrivých telefonátov. Obyvateľov vyzýva k ostražitosti a vhodné je, aby informovali o týchto prípadoch aj svojich blízkych.
Telefonickí podvodníci využívajú rôzne výhovorky a informácie, aby oklamali svoje obete. Zameriavajú sa prevažne na staršie osoby, ktoré sú dôverčivejšie a ich telefónne číslo na pevnú linku je zverejnené na verejne prístupných webových stránkach.
Ako oslovujú podvodníci seniorov
Podvodníci môžu prísť s informáciou, že ich deti mali dopravnú nehodu, prehryzli si jazyk a nedokážu rozprávať. Ošetrenie je možné len za hotovosť. Než podniknete nejaké kroky, overte si informáciu u ostatných členov rodiny.
Ďalším trikom je, že podvodníci sa vydávajú za príslušníkov polície alebo pracovníkov banky. Hovoria o napadnutom bankovom účte hackermi a od ľudí lákajú prihlasovacie údaje do internet bankingu.
Keď sa podvodníci predstavia ako policajti, môžu prísť s výhovorkami, že pri výbere peňazí bol na bankomate magnet a seniorovi môžu byť ukradnuté peniaze. Tiež tvrdia, že sú pracovníkmi kriminálnej polície a bankomatová karta seniora bola napadnutá.
Podvody na bazároch
Podvodníci sa nesnažia oklamať obete len cez telefonáty, ale aj na internetových bazároch a fórach. Kontaktujú predávajúcich, ktorí ponúkajú tovar. Podvodníci pošlú odkaz na úhradu poštovného. Keď predávajúci klikne na odkaz, má vyplniť údaje k bankovým účtom a kartám.
Bratislavská polícia vyzýva ľudí, aby nespokytovali žiadne údaje k bankovým službám či produktom. Dodáva, že cieľom volaní a internetovej komunikácie je iba jediné – vylákať od ľudí peniaze.