Nové elektrobusy jazdia v Bratislave na niekoľkých linkách.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) kúpil 18 elektrobusov v celkovej hodnote 9,5 milióna eur. Použili na to peniaze z eurofondov v rámci integrovaného regionálneho operačného programu (IROP). Cieľom projektu je predovšetkým zníženie emisií autobusových liniek, ale aj zníženie hluku a takisto skultúrnenie cestovania. Informoval o tom Michal Dekánek z DPB.
Hlavné mesto kúpilo dva 8-metrové elektrobusy a šestnásť 12-metrových. Momentálne jazdia elektrobusy v Bratislave na desiatich linkách, ako napríklad linke číslo 43, ktorá premáva z Patrónky do Lesoparku. Výhodami elektrobusov sú v porovnaní s klasickými autobusmi predovšetkým nulové emisie a náklady na prevádzku. „Keď sa porovná cena pohonných hmôt a elektriny, tak náklady sú dvakrát nižšie,“ uviedol Dekánek. Údržba elektrobusov je taktiež jednoduchšia ako pri spaľovacích motoroch.
Nevýhodami elektrobusov sú polovičný dojazd a stále vysoká cena. Dojazd je približne 150 kilometrov, čo je asi polovica dojazdu bežného autobusu na fosílne palivá. Elektrobusy dobíjajú prevažne vo vozovni alebo priamo na ulici na pantografoch, kde je rýchlosť nabíjania jedno percento za minútu. „Keď nám treba dobiť takých 20 alebo 30 percent, tak do pol hodiny máme dobitý autobus,“ povedal vodič elektrobusu Matúš Haviar.