Podľa environmentálnych organizácií Bratislavu roky trápi vysoká úmrtnosť chodcov, znečistené ovzdušie a zvyšujúci sa počet áut na cestách.
Environmentálni aktivisti žiadajú zvýšenie bezpečnosti na cestách a zavedenie opatrení na spomalenie dopravy v Bratislave.
Organizácie Greenpeace Slovensko, Znepokojené matky a Cyklokoalícia to uviedli v tlačovej správe, ktorú zaslala hovorkyňa Greenpeace Slovensko Patrícia Brandysová.
Bezpečnosť ľudí v centre Bratislavy podľa nich môžu zvýšiť zóny s maximálnou povolenou rýchlosťou 30 kilometrov za hodinu.
Potreba spomalenia rýchlosti
Organizácie spoločne merali rýchlosť na Vajanského nábreží v Bratislave. Cieľom aktivity bolo upozorniť vedenie hlavného mesta na potrebu zón s maximálne 30-kilometrovou rýchlosťou. Na miestach vhodných pre zriadenie zón podľa aktivistov vodiči často porušujú predpísanú rýchlosť.
To potvrdilo aj dnešné meranie, počas ktorého organizácie namerali jednému z vozidiel v centre rýchlosť 92 kilometrov za hodinu.
„Väčšina ulíc v Bratislave je vhodná na realizáciu zón 30 s prvkami dopravného upokojovania rovnako, ako to vidíme v iných mestách, kde funguje doprava a život mesta oveľa lepšie. Týmto spôsobom sa pomerne rýchlo dá dosiahnuť zlepšenie bezpečnosti pre všetky obyvateľky a obyvateľov v krátkodobom horizonte,“ povedala Kristína Griačová z občianskeho združenia Cyklokoalícia.
Vysoká úmrtnosť chodcov
Podľa aktivistov Bratislavu roky trápi vysoká úmrtnosť chodcov, znečistené ovzdušie a zvyšujúci sa počet áut na cestách. Dopravná situácia v Bratislave a na Slovensku patrí dlhodobo medzi najhoršie v Európskej únii.
Na problém a absenciu dlhodobej vízie poukazujú aj zahraniční experti v reporte o udržateľnej mobilite v Bratislave, ktorý dnes organizácie odovzdali námestníčke primátora mesta Lenke Antalovej Plavúchovej.