Pozrite si s nami fotografie spred 50 a viac rokov. Niektoré boli dokonca zhotovené pred takmer 100 rokmi. Zachytávajú momenty, ktoré vás chytia za srdce.
Spoznávate fascinujúcu pamiatku súdnej siene Starej radnice? Akvarel Karla Frecha z roku 1929 ju zachytáva v plnej kráse. V čase vzniku diela sa tu nachádzala zbrojnica Múzea mesta Bratislavy. V popredí je trojdielna archívna skriňa z roku 1649, do ktorej sú zakomponované tajné dvere do susednej radnej siene. Štuková (Bastiano Corati-Orsati) a maliarska (Jonas Drentwett) výzdoba siene pochádza z roku 1695. Na šťastie sa zachovala dodnes a môžeme ju tu obdivovať.
Jedno z najväčších námestí v meste je Námestie Slobody. Práve sa na ňom dejú zmeny a v rokoch 1979 až 1980 tu vznikne aj fontána Družba. Hoci ide o pomerne nadčasový návrh uznávaných sochárov a architektov, dané časy a hlavne prístup nedali fontáne dlhodobú životnosť. Fungovala pomerne krátko aj to s poruchami a neustálym zatekaním, v roku 2007 ju úplne vyradili z prevádzky. Takto bolo námestie aj so svojím okolím zachytené na fotografiu v 60. rokoch uplynulého storočia. Medzi domácimi bolo známe aj ako Firšnál alebo Sahara, v 60. rokoch nieslo názov Gottwaldovo námestie. Sú na nej zachytené domy a činžiaky na Škovránčej ulici, ktoré boli zbúrané pre stavbu Pyramídy dnešnej RTVS.
Bývalé Vodné kasárne na Rázusovom nábreží zachytené na fotografii v 40. rokoch uplynulého storočia. O desaťročie neskôr tu vzniklo prepojenie protiľahlých krídel oceľovou konštrukciou, v podobe návrhu architekta Vladimíra Dedečka. V tomto čase tu už bolo sídlo Slovenskej národnej galérie. Budova Vodných kasární bola pôvodne postavená ako štvorkrídlový barokový objekt a to ešte v rokoch 1759 až 1763.
Trojka na Suchom mýte pri vyústení Panenskej ulice. Zaujímavý pohľad, čo poviete? Toto miesto bolo kedysi zastavané domami a činžiakmi, ale prišla vojna a budovy zasiahlo bombardovanie. Po ich úplnom odstránení tu vznikla táto nízka budova vedľa električky. Hoci šlo o vzhľadovo nevábnu budovu, bola vraj miestom dobrých služieb. Vľavo je začiatok Panenskej ulice a hneď vedľa tohto komplexu bola ikonická Šenkvická viecha. Vedľa viechy je Goetheho inštitút. Komplex na fotografii obkolesoval cely roh Panenskej a Palisád, neskôr tu vyrástla moderná budova.
Tu bude stáť onedlho Metropolka. Na fotografii nárožie Špitálskej a Mickiewiczovej ulice okolo roku 1928. Kedysi to bol okraj mesta a ďalej boli už len vinohrady.