BRATISLAVA 3. júla (DámskaJazda.sk) – Nákupy potravín sú v dnešnej dobe bežnou súčasťou života každého z nás. Ale aj tie majú niekedy svoje špecifiká. Odlišujú sa zvyky nielen národov alebo aj mužov a žien. Na čo najviac dbajú Slováci, kto je ich inšpiráciou, či najvernejším nákupným spoločníkom. Aj to boli otázky reprezentatívneho prieskumu spoločnosti 2muse realizovaného koncom mája tohto roka pre spoločnosť BILLA. A čo sme sa dozvedeli?
Starostlivé nákupy
Slováci dbajú pri nakupovaní o potreby svojich blízkych, sú pozorní a ohľaduplní. Vyberajú si predovšetkým na základe čerstvosti, kvality a chuti potravín. Pozornosť venujú aj výhodnej cene, čistote a poriadku na predajni. Slovenský nákupný košík máva najčastejšie hodnotu približne 20 eur. Aj tak sa dá v skratke charakterizovať naše „národné“ nákupné správanie. Potvrdzujú to aj čísla. Sedem z desiatich opýtaných dbá pri nákupe potravín na chute svojej partnerky, partnera alebo najbližších členov rodiny. Najčastejšie a najradšej nakupujeme buď sami alebo v prítomnosti práve našej polovičky. Deti cielene berieme na nákupy potravín iba v 5 % prípadov. Rovnako však platí, že práve rodiny s deťmi nakupujú častejšie denne ako slobodní ľudia. „Vysoká miera ohľaduplnosti a snaha splniť priania našich blízkych je niečo na čo môžeme byť naozaj pyšní. Prieskum však naznačil aj to, že ženy viac ako muži dovolia svojim deťom vybrať si pri nákupe aj niečo len pre seba. Pravdepodobnosť, že deti dostanú svoju drobnosť do košíka je pri nákupe s mamou o 60 percent vyššia ako pri nákupe s otcom,“ vysvetľuje Michal Vyšinský z prieskumnej agentúry 2muse. Ženy pritom len s deťmi nakupujú až 5-krát častejšie ako muži. A to nie sú jediné rozdiely medzi mužmi a ženami.
Mužský vs. ženský svet nakupovania potravín
Muži a ženy sa niekedy zdajú byť z rôznych planét. No platí to aj v prípade nakupovania? Prieskum neposkytuje jednoznačnú odpoveď, avšak predstavil pár zaujímavých faktov. Až 55 % mužov nakupuje cielene a v predajni smerujú priamo za konkrétnym tovarom. Pri veľkom nákupe nakupujú častejšie práve alko a nealko nápoje, pričom ženy do košíkov zas vložia viac sladkostí. 31 % členov silnejšieho pohlavia tvrdí, že iba výnimočne nakúpia to, čo nepotrebujú. Avšak štyria z piatich mužov pritom pripúšťajú, že im pri nákupe aspoň občas pomáha práve nákupný zoznam.
Ženy sa orientujú viac podľa usporiadania predajne a systematicky ňou prechádzajú. Rozhodujú sa viac impulzívne a priamo na mieste. Zároveň až vyše polovica z nich nakupuje pre celú rodinu. Možno aj práve pre to vložia do košíka položky, ktoré pôvodne nemali v pláne kúpiť. „Veľmi pozorne sledujeme najnovšie trendy a potreby našich zákazníkov a preto postupne meníme usporiadanie oddelení v našich predajniach. Už do predajne vchádzajú naši zákazníci s nádychom čerstvosti. Víta ich široký sortiment ovocia a zeleniny, ktoré kontrolujeme každé dve hodiny. Sme radi, že máme v našej ponuke privátnu značku Slovenská farma, ktorá je 100 %-nou garanciou slovenského pôvodu ovocia a zeleniny a je výsledkom spolupráce s rokmi osvedčenými farmármi,“ uvádza hovorkyňa spoločnosti BILLA Kvetoslava Kirchnerová a dopĺňa, že po ovocí a zelenine nasleduje oddelenie s viac ako 50 druhmi čerstvého chleba a pečiva, ktoré sa pripravuje každých 30 minút. „Čerstvý úsek je doplnený zákazníkmi obľúbeným pultom s lahôdkami, mäsovými výrobkami, šalátmi a syrmi. Výber je naozaj široký a môžeme sa pochváliť vynikajúcimi šunkami s vysokým podielom mäsa až na úrovni 96 %. Na mnohých predajniach je aj mäsový pult s vlastným mäsiarom,“ uzatvára K. Kirchnerová.
Inzercia