Osem trikov, ako ušetriť čas

čas, hodiny, budík, stres,
shutterstock.com

Deň má 24 hodín. Aj pre vás je to málo? Existuje však niekoľko spôsobov, ako si ukradnúť pár vzácnych chvíľ pre seba.

Aj pre vás sa stal čas večným rivalom, s ktorým neustále zápasíte? Ráno naskočíte do rozbehnutého kolotoča a popoludní alebo večer, namiesto toho, aby ste načerpali sily, čaká vás ďalšia šichta? Neraz potom, keď všetko najnutnejšie okolo detí či domácnosti vybavíme a ostatní spia spánkom spravodlivých, potajomky vyťahujeme z tašky prácu, aby sme lepšie stíhali povinnosti v zamestnaní. Ale prečo je to tak? Mnohé z nás si možno kládli otázku, či existuje z tejto situácie aj nejaké východisko. A kde potom vlastne brať energiu do života? Skúste vyskúšať niekoľko nasledujúcich krokov.

Naplánujte si deň

Každý večer si napíšte, čo potrebujete na druhý deň vybaviť, a naplánujte si aj časový rozvrh, to vás bude motivovať, aby ste sa zbytočne nerozptyľovali. Nechajte si však časovú rezervu. Z celého dňa si plánujte len asi polovicu, aby ste dosiahli svoj cieľ aj vtedy, keď vás niečo nepredvídané zdrží.

Neplytvajte časom

Všímajte si, čo vás najviac zdržuje. Ak ste náchylná príliš dlho telefonovať, skúste sa spoľahnúť na smsky či maily alebo odkazovač. Telefonáty potom vybavujte vtedy, keď budete mať viac času. Veľa vzácnych chvíľ strácame i nakupovaním. Vyhraďte si na túto činnosť jeden deň v týždni a nakúpte všetky veci jedným vrzom. Neverili by ste, koľko času ušetríte, ak dokážete uvravenej susedke či kolegyni v práci povedať : „Ľutujem, ale momentálne nemám čas.“

Sústreďte sa na prácu

Oveľa viac urobíte, ak nebudete od práce odskakovať a maximálne sa skoncentrujete na to, čo práve robíte. V zamestnaní i doma. Zvyknite si veľmi sústredene pracovať vždy jednu hodinu a potom si urobiť malú prestávku.

Povinnosti rozdeľte

Nemajte pocit, že všetko zvládnete sama. Domáce práce rozdeľte medzi manžela a deti, aj keď sa im to nebude páčiť a aj keď ste presvedčená, že to urobíte najlepšie.

Pravidelnosť a stereotyp

Menej stresu a viac času vám zabezpečí premyslená organizácia domácich prác. Niektoré veci musíme robiť denne, iné stačí raz do týždňa a niektoré sa dajú rozdeliť v pravidelných intervaloch na celý rok. Neexistuje žiadne pravidlo na to, ako často máme vysávať, utierať prach, umývať okná či prevliekať periny. Každá rodina má svoj vlastný životný štýl a hygienický štandard. Podľa vašich individuálnych nárokov na čistotu a poriadok si vypracujte podrobný časový rozvrh na všetky podstatné domáce práce a skúste si naň zvyknúť a dodržiavať ho.

Neberte si veľa na svoje plecia

Nebuďte na seba príliš prísna a nechcite všetko urobiť za jeden deň. Zbytočne si vyrábate stres. Večer si v duchu prejdite, čo ste cez deň stihli urobiť a buďte na seba hrdá. Najmä mamy na materskej dovolenke si potrebujú uvedomiť, koľko práce je za nimi, lebo prácu v domácnosti málokedy vidieť a pochvaly od druhých sa len tak ľahko nedočkáte.

Nevynechávajte obed

Veľa z nás si nahovára, že ak vynechajú obed, ušetria čas. Opak je pravdou! Nielenže nestihnete vybaviť prácu, ktorú ste si na čas obeda naplánovali, ale môže sa vám stať aj to, že nestihnete ani tú ostatnú. Budete totiž hladná, bez energie a nedokážete sa na nič sústrediť. Úlohu, ktorú by ste inak zvládli za polovičný čas, si tak zbytočne natiahnete.

Naučte sa povedať nie

A to nielen v prípade nadmerných pracovných povinností, ktoré vraj najlepšie viete urobiť vy, ale aj v prípade rôznych návštev a pozvaní. Prijmite alebo choďte iba na tie, ktoré sú naozaj potrebné, alebo kde vám bude príjemne. Iba tak získate potrebnú energiu na všetko to, čo chcete a musíte stihnúť.

Ďalšie k téme

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk