Jakubec trvá na tom, že značku Senzi rozšíril on

Martin Jakubec
Martin Jakubec facebook.com/Martin Jakubec

JOJ Group začala s vysielaním novej televíznej stanice Senzi TV 1. septembra, producenta Martina Jakubca hnevá, že si JOJ Group privlastnila formáty, s ktorými on pracuje už dlhodobo

Boj o značku Senzi sa môže premeniť na pripomienkovú a námietkovú vojnu na Úrade priemyselného vlastníctva SR. Producent a šéf spoločnosti MAJA Production, zabávač, spevák a moderátor Martin Jakubec tvrdí, že si túto značku skupina JOJ Group privlastnila, keď začala 1. septembra vysielať na ďalšej stanici s názvom Senzi TV. Ako na dnešnej tlačovej konferencii Jakubec vysvetlil, on so „senzi“ v rôznych obmenách pracuje už od roku 2007. Dodal však, že so zástupcami televízie JOJ je ochotný rokovať. Dokonca aj o možnom spojení Senzi a Senzi TV.

Jakubec je presvedčený, že spojenie slova „senzi“ a „televízia“ priniesli vďaka hudobno-zábavným programom na trh ako prví on a jeho spoločnosť. Ako vysvetlil, o registráciu značky Senzi TV požiadala MAJA Production 11. septembra v reakcii na konkurenciu JOJ-ky, ktorá prišla zo dňa na deň.

Bol by som hlúpy, keby som si to nechal vyfúknuť spred nosa,“ povedal. JOJ podľa neho totiž pochopila, že ľudia sú už politikou presýtení a chcú sa zabávať. Ako tvrdí ďalej, kategória divákov 40+ po formátoch repete, šlágre, dychovka, cimbal túži a preto tu vždy budú. Nechápe, prečo ho potom už niekoľko rokov rôzne televízie s takouto ponukou odmietajú. Verejnoprávna televízia ich podľa Jakubcových slov radikálne odmietla niekoľkokrát.

Podobne to bolo, aj keď Jakubec spolu so speváčkou Jadrankou v roku 2010 rokoval so zástupcami JOJ. O „senzi“ formáty nemali záujem ani o rok neskôr. Zrazu však prišli s vlastným kanálom, na ktorý Jakubec kritikou nešetrí. Je podľa neho šitý horúcou ihlou a je viac neriadený ako riadený. Okrem toho podľa neho vykráda už existujúce programy, aj tie, ktoré vysiela Šláger TV.

Jakubec a zástupca v konaní Rastislav Blaško hovoria, že JOJ si žiadosť o ochrannú známku Senzi podala až 17. septembra. Jakubec sa pýta, prečo to spravili až po tom, ako začali vysielať a spustili podľa jeho slov priam agresívnu kampaň. Zároveň si aj odpovedá, „no asi preto, že na to zabudli, respektíve niekto zlyhal alebo boli neschopní a na to musel prísť Jakubec„. Tento krok považuje on sám za špekulatívny. Nechcú však zápasiť a sú ochotní rokovať, pretože v prvom rade ide o záujmy umelcov, ktorí chcú vystupovať pre ľudí. Je jedno, či v malej alebo veľkej spoločnosti.

Značky by sa podľa Jakubca mohli spojiť. Ako eso v rukáve, o ktoré má údajne veľký záujem aj Senzi, menuje nestarnúceho speváka Dušana Grúňa. „Dušana Grúňa neuvoľním,“ poznamenáva Jakubec. Je totiž viazaný exkluzívnou zmluvou s ním a ešte jednou stranou.

Blaško vysvetľuje, že pokiaľ sa nepodarí dohodnúť na rokovaniach, podajú pripomienku voči prihláške ochrannej známky Senzi od MAC TV, aby jej konanie bolo ukončené až po konaní o prihláške ochrannej známky Senzi TV od MAJA Production. Pripomienky môžu spor natiahnuť aj na rok, dopĺňa. V prípade, že hypoteticky prejdú obe známky do zverejnenia, podá Jakubcova spoločnosť námietku. A s ňou by mali byť úspešní, pretože so značkou pracujú už dlhodobo, nielen od 1. septembra. Ak sa ale podarí zapísať len známku JOJ-kárskej spoločnosti MAC TV, bude to preto, lebo sa to udialo neštandardnými a mimozákonnými praktikami, myslí si Blaško.

Nová televízna stanica Senzi TV odštartovala svoje vysielanie 1. septembra. Divákom má priniesť alternatívu na odreagovanie. Zameriava sa na divákov nad 40 rokov. Jej základom je vysielanie rôznych hudobných žánrov, primárne známych repete hitov, dychovky, revival music, folku a podobne.

Ďalšie k téme

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk